چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 313099

تاری دید عارضه ای است که موجب می‌شود نگاه کردن به جزئیات سخت شود و لازم است فرد برای آنکه واضح‌تر ببیند به چشم‌های خود فشار آورد.

توصیه‌هایی برای درمان تاری دید

سلامت نیوز:تاری دید عارضه ای است که موجب می‌شود نگاه کردن به جزئیات سخت شود و لازم است فرد برای آنکه واضح‌تر ببیند به چشم‌های خود فشار آورد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با افزایش سن یا به دلیل برخی بیماری‌ها ممکن است بینایی چشم‌ها با تاری مواجه شود. همچنین ممکن است هنگام صبح و موقع بیدار شدن از خواب یا پس از خیره شدن طولانی مدت به مانیتور فرد دچار تاری دید شود.


در حالیکه چندین روش طبیعی وجود دارد که می توان بدون نیاز به استفاده از عینک یا دریافت مراقبت‌های پزشکی از قدرت بینایی محافظت کرده و حتی تاری دید را بهبود بخشید اما در نهایت درمان این عارضه باید متناسب با علت اصلی بروز آن انجام گیرد.


درصورتیکه عارضه تاری دید به مرور بدتر شود، بهتر است برای معاینه چشم به متخصص مراجعه شود.
برخی از عوامل تاری دید را می توان با استفاده از داروهای خانگی یا تغییر در سبک زندگی به طور طبیعی برطرف کرد که از جمله این عوامل می توان به خشکی چشم، آلرژی‌ها، خیره شدن طولانی مدت به مانیتور، سایش قرنیه و سردی هوا اشاره کرد.


همچنین عوامل موثر در بروز تاری دید که نیاز به دریافت مراقبت‌های پزشکی دارد و درمان های خانگی و طبیعی در مورد آنها موثر نیست، شامل موارد زیر است:


عیوب انکساری: شامل دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی است که از طریق استفاده از عینک، لنز و در برخی موارد، عمل جراحی اصلاح می‌شود.


ورم ملتحمه: ورم ملتحمه، عفونت دیواره خارجی چشم است که به خارش چشم‌ها، چشم درد و تاری دید منجر می‌شود.


بیماری‌های چشمی: آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، گلوکوم و سندرم خشکی چشم از جمله بیماری‌هایی هستند که موجب تاری دید می‌شوند.
همچنین دیابت، بیماری گریوز و فشار خون بالا از جمله عوامل موثر در بروز تاری دید هستند.


توصیه‌های سبک زندگی برای درمان تاری دید
به گزارش هلث لاین، بسته به علت تاری دید این درمان های طبیعی و تغییر سبک زندگی ممکن است به بیمار کمک کند تا واضح تر ببیند:
استراحت کردن: چشم های انسان حساس هستند و دقیقا مانند بقیه اعضای بدن نیاز به استراحت دارند، بنابراین لازم است مطمئن شویم که به اندازه کافی استراحت داریم. لازم است هنگام استفاده از صفحات نمایش هر ۲۰ دقیقه استراحت ۲۰ ثانیه‌ای به چشم‌های خود دهید.


مرطوب ساختن فضای داخل چشم‌ها: اگر تاری دید ناشی از خشکی چشم باشد ممکن است بتوان تاری دید را به راحتی و با چند بار پلک زدن یا استفاده از کمپرس گرم برای ماساژ آرام پلک ها، بهبود بخشید. همچنین می‌توان از قطره اشک مصنوعی که نیاز به نسخه پزشک ندارد استفاده کرد.
بهبود کیفیت هوا: اگر در محیطی با آب و هوای خشک زندگی می کنید بهتر است از مرطوب کننده هوا برای جلوگیری از خشکی چشم استفاده شود. از دمیدن مستقیم هوا به صورت به خصوص هنگام شب خودداری کنید.


خودداری از استعمال سیگار: سیگار کشیدن می تواند به بسیاری از بیماری های چشم از جمله دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و آسیب عصب بینایی کمک کند. دود سیگار همچنین می تواند خشکی چشم را بیشتر تحریک کند.
خودداری از قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها: برای پیشگیری و درمان آلرژی که می تواند به حساسیت چشم و تاری دید منجر شود لازم است از موارد ایجاد کننده حساسیت دوری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha