جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 313199

یک نماینده مجلس گفت: اگر برنامه‌ریزی کنیم، بر اساس مجوز محیط زیست عمل کنیم، راه‌آب‌هایی که طبیعت ایجاد کرده بهم نریزیم، خودسرانه انتقال آب نداشته باشیم و اگر می‌خواهیم مسئله آب را حل کنیم از دریای عمان و خلیج‌فارس انتقال، تصفیه و شیرین‌سازی کنیم و آب سدها را برای کشاورزی مهیا کنیم، هنوز فرصت داریم.

چرا به کم‌آبی مبتلا شدیم؟

سلامت نیوز: یک نماینده مجلس گفت: اگر برنامه‌ریزی کنیم، بر اساس مجوز محیط زیست عمل کنیم، راه‌آب‌هایی که طبیعت ایجاد کرده بهم نریزیم، خودسرانه انتقال آب نداشته باشیم و اگر می‌خواهیم مسئله آب را حل کنیم از دریای عمان و خلیج‌فارس انتقال، تصفیه و شیرین‌سازی کنیم و آب سدها را برای کشاورزی مهیا کنیم، هنوز فرصت داریم.

به گزارش سلامت نیوز، جواد کاظم‌نسب در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مشکلات مربوط به آب در کشور اظهار داشت: درست است که در کشور خشکسالی داریم اما ذخایر بسیار بزرگ آب هم داریم، بنابراین مشکل کم‌آبی نیست موضوع بر سر بی‌برنامگی در زمینه استفاده صحیح از منابع است.

وی با بیان اینکه اگر برنامه جامعی در بخش آب ارائه شود، معضلی به نام کم‌آبی نخواهیم داشت، افزود: ما سال گذشته ترسالی داشتیم، سدها پر و کشاورزان راضی بودند و کشت کردند. ولی به دلیل نبود سد بعضا شاهد بودیم آب‌هایی که به دلیل بارندگی زیاد وارد سدهای موجود شده بودند، رهاسازی شد و اکنون به اینجا رسیدیم که سدها نیمه‌خالی هستند.

 این نماینده مجلس گفت: عدم برنامه جامع و درازمدت باعث شده هر سال حتی در زمان ترسالی مشکل آب داشته باشیم، مثلا بارها سیل چندین استان را فراگرفته و اراضی و منازل مردم و کشاورزان زیر آب رفتند، آب از سدها رهاسازی شد و سال‌های بعد دوباره به مشکل کم‌آبی برخوردیم، بنابراین تنها عامل بروز شرایط امروز بی‌نظمی است.

وی درباره احتمال بروز نزاع بر سر آب تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی کنیم، بر اساس مجوز محیط زیست عمل کنیم، راه‌آب‌هایی که طبیعت ایجاد کرده بهم نریزیم، خودسرانه انتقال آب نداشته باشیم و اگر می‌خواهیم مسئله آب را حل کنیم از دریای عمان و خلیج‌فارس انتقال، تصفیه و شیرین‌سازی کنیم و آب سدها را برای کشاورزی مهیا کنیم، هنوز فرصت داریم، بزودی جنگ آب اتفاق نمی‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha