رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به افزایش مشکلات اسکلتی - عضلانی و حرکتی در دوران پاندمی کرونا هشدار داد.

هشدار نسبت به افزایش مشکلات اسکلتی- عضلانی در پاندمی کرونا

سلامت نیوز: رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به افزایش مشکلات اسکلتی - عضلانی و حرکتی در دوران پاندمی کرونا هشدار داد.  


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، احمد موذن زاده افزود: زندگی شهرنشینی، چاقی و کم تحرکی باعث افزایش تعداد بیمارانی که مشکلات اسکلتی - عضلانی و حرکتی دارند طی سالهای اخیر بوده اما در یکسال و نیم گذشته به واسطه پاندمی کووید ۱۹ مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد کرده است.

  
به گزارش انجمن فیزیوتراپی ایران،وی اظهار داشت: این مشکلات پس از مرحله حاد بیماری کرونا و مشکلات تنفسی عمدتا ناشی از کم شدن فعالیت فیزیکی، ضعف عضلانی و در منزل ماندن افراد بوده و همین مسئله باعث چاقی، بی تحرکی و کاهش توان فیزیکی در این افراد شده است.  


رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: دور کاری، دور ماندن از محیط های اجتماعی، کلاس های مجازی و پرخوری باعث فقدان فعالیت فیزیکی روزمره و ضعف حرکتی، افزایش وزن و بروز عوارضی چون پوکی استخوان، چاقی، فشار خون و دیابت حتی برای اقشار مختلف گروه سنی بویژه کودکان و جوانان  شده است.  


به گفته موذن زاده، نیاز به فیزیوتراپی و آموزش های مناسب از نظر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیشتر از قبل احساس می‌شود و باید اطلاعات لازم را به آحاد مردم بخصوص به کودکان و نوجوانان بدهیم که به چه نحو باید فعالیت فیزیکی و فعالیت های ورزشی  خود را حتی در محیط منزل تنظیم کنند.  


وی افزود: رژیم غذایی سالم، پیاده روی روزانه به مدت ۴۰ دقیقه، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش های مناسب مانند ایروبیک، نرمش و دوچرخه سواری می توانند از بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان، فشارخون، دیابت و چاقی در سنین بالاتر پیشگیری کند.  


این فیزیوتراپیست تصریح کرد: نقش فیزیوتراپی در بیماری کرونا بسیار پر رنگ بوده به این صورت که ما در مراحل حاد و تحت حاد کرونا با ورزش های تنفسی و بازتوانی تنفسی توانستیم نقش خودمان را ایفا کنیم و وضعیت تنفسی بیماران را به حالت عادی برگردانیم و با عوارض آن مقابله کنیم.


موذن زاده گفت: با توجه به اینکه این بیماری فرد را ناتوان و قدرت فیزیکی فرد را کاهش می‌دهد و حجم عضلات و ناتوانی های حرکتی برای فرد ایجاد می کند، تلاش کردیم با آموزش های مناسب و انجام ورزش های تقویتی و درمان مشکلات اسکلتی- عضلانی که بیماری کرونا برای مبتلایان ایجاد می کند هرچه سریع تر فرد را به محیط کار، زندگی و فعالیت اجتماعی برگردانیم.  


رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران توصیه کرد: مردم می توانند در فضای آزاد با استفاده از ماسک و  رعایت فاصله گذاری روزانه حداقل ۴۰ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشند و استفاده از نور آفتاب، تغدیه مناسب همراه با مصرف مکمل هایی مانند زینک، کلسیم و ویتامین C می تواند به حفظ سلامتی، افزایش قدرت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز بیماری کرونا کمک کند.


وی خاطرنشان کرد: ۲۵ تیرماه انتخابات سراسری هیات مدیره های نظام پزشکی در سطح کشور به صورت حضوری برگزار خواهد شد که به شکل فراگیری در این انتخابات مشارکت خواهیم کرد و تمامی اعضای جامعه پزشکی خصوصا همکاران فیزیوتراپیست را دعوت به حضور و شرکت در این انتخابات و صیانت از حقوق حرفه ای جامعه پزشکی از طریق انتخاب هیات مدیره های توانمند نظام پزشکی می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha