سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 313451

متخصصان انگلیسی تأکید دارند در کنار اقداماتی که افراد باید برای افزایش طول عمر خود انجام دهند، ترک عادت های اشتباه نقش ویژه‌ای دارد. رایج‌ترین عادت های اشتباهی که می‌تواند باعث کاهش طول عمر افراد شود شامل موارد زیر است:

عادت هایی که باعث کاهش عمر می شوند

سلامت نیوز:متخصصان انگلیسی تأکید دارند در کنار اقداماتی که افراد باید برای افزایش طول عمر خود انجام دهند، ترک عادت های اشتباه نقش ویژه‌ای دارد. رایج‌ترین عادت های اشتباهی که می‌تواند باعث کاهش طول عمر افراد شود شامل موارد زیر است:

سبک زندگی کم تحرک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،باید به تحرک و ورزش کردن به عنوان ابزاری برای شادی، سلامتی و افزایش طول عمر نگاه کنید.تحقیقات نشان داده‌اند که کم‌تحرکی می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی برای سلامت از جمله خطر کاهش متابولیسم (سوخت و ساز بدن)، تضعیف عضلات، چاقی و افزایش سطح کلسترول خون شود.

نگرش  منفی به زندگی

در حقیقت نگرش منفی به جهان باعث ایجاد حس خستگی، بی‌نشاطی و تحرک نداشتن در زندگی می‌شود و فراتر از این موضوع باعث پیری زودرس و مرگ سلول‌های بدن خواهد شد.   

خواب ناکافی

خواب یک نیاز طبیعی و حیاتی برای حفظ سلامت عمومی بدن است. زمانی که فرد می‌خوابد، به سلول‌های بدن شامل ماهیچه‌ها، اندام‌ها و مغز اجازه بهبود آسیب‌های وارد شده و جایگزین شدن سلول‌های جدید را می‌دهد. از سوی دیگر، خواب متابولیسم بدن و ترشح هورمون‌ها را تنظیم می‌کند. 

 زیاده‌روی در مصرف گوشت قرمز

مصرف گوشت قرمز و فراورده‌های گوشتی مانند سوسیس از جمله عوامل مهم در بروز بیماری‌های مختلف از جمله سرطان روده است. تحقیقات نشان داده‌ است که یک برنامه غذایی غنی از گوشت قرمز ، ارتباط بسیاری با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان‌های مرگبار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha