چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

حدود ۹۰ درصد از قطعی آب مناطق مختلف استان به دلیل اثرات ناشی از قطعی برق بر روی چاه‌ها و مخازن آب استان است.

۲۴ ساعت بدون آب شرب در کرج و فردیس

سلامت نیوز: حدود ۹۰ درصد از قطعی آب مناطق مختلف استان به دلیل اثرات ناشی از قطعی برق بر روی چاه‌ها و مخازن آب استان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قطع برنامه‌ریزی شده و خارج از برنامه برق در استان البرز به قطع گسترده آب هم دامن زده و بسیاری از شهروندان از قطع آب حتی تا ۲۴ ساعت خبر داده‌اند.
 
شهروندانی که طی این مدت با قطع آب مواجه بوده‌اند در پیام‌های مختلف از این مسأله گلایه کرده‌اند و خواستار چاره‌اندیشی برای معضل قطع آب در ایام گرما و شیوع کرونا شده‌اند.
 
نمونه‌هایی از گلایه‌های شهروندان در مناطق مختلف استان البرز به شرح زیر است:
 
-دو روزه درست توی مرکز کرج روزی ۱۴ ساعت بدون هیچ اطلاع رسانی آب منطقه رو قطع میکنن
 
-آب فردیس از دیروز دوشنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۳ تا الان که ساعت شش صبح هست قطع شده و هیچ کس پاسخگو نیست لطفا اطلاع رسانی کنی ،آب نه برای خوردن داریم و نه برای نظافت.
 
-منطقه فردیس نسترن غربی از یک ظهر دیروز تا به الان(ساعت ۵ صبح) حدودا ۱۷ ساعت است که آب قطع و با وجود مراجعه مردم به شرکت آب هیچ رسیدگی نشده اگه براتون امکان داره اطلاع رسانی کنید شاید صدای ما به مسئولین برسه.
 
-سلام از دیروز ساعت ۱۵ که برق وآب رفت تا الان که ساعت ۴:۷ صبح است هنوز آب نیومده اگه علتی دارد در اخبارتان بنویسید ممنون.
 
-سلام ما کمالشهریم الان ۷ ساعت که آب نداریم. نمیدونیم کجا شکایت کنیم. اگه شما میتونید راهنمایی کنید.
 
-سلام برق میاد آب می‌ره برق می‌ره باز دوباره آب قطع میشه گرفتاری شدیم بخدا
 
-مدیران آبفای البرز بدون هیچ اطلاعی هر شب آب منطقه خیابان مطهری کرج را قطع می‌کنند.
 
-سلام وقت بخیر ما به غیر از برق الان ۲۴ ساعت فقط آب نداریم اگر این مسئولین محترم این پیام بنده رو می‌بینند  لطفا اعلام بفرماید ما در کرج مهر شهر بلوار ارم کوچه پاک هستیم و در این هفته در مجموع ۱۰ ساعت آب داشتیم به نظر شما اینها خودشون می‌تونن تحمل کنن.
 
-ما ساکن عظیمیه هستیم الان چند وقتی است روزی حدود ۱۰ ساعت آب نداریم و یا با فشار خیلی ضعیف آب هست خواهشمندیم در رسانه انعکاس دهید.
 
-سلام حدودا دوهفته هست خیابان ۱۵ شرقی قدیم فردیس بی آبی داریم یعنی درطول روز دوبار و هر بار ۴الی۵ساعت بی آبی داریم بماند جدا از بی برقی ..کاش سازمان  آب رسیدگی کنند و نظارتی کنند ببیند علت چیست ممنون.
 
-سلام ودرود به شما از کیانمهر شهرک خداکرم مزاحمتون می‌شم دیروز صبح سه ساعت برق نداشتیم. گفتیم نوبتمون شده عیب نداره. از ساعت هشت شب دوباره برق رفت. باز گفتیم نوبتمونه عیب نداره. منتها مشکل اینه. اینجا برق که میره آبم میره. حالا مشکل دوتا شده برق داریم. آب ندا ریم. سه ساعت صبح بدون آب دوساعت شب. الانم  که برق اومده نوبت قطع آبه....
 
-سلام متاسفانه اداره برق به هیچ عنوان جوابگو نیست، امروزصبح ۳الی ۴ساعت منطقه مابرق قطع بود الان هم نزدیک ۲ساعت هست که برق قطع شده،البته با قطعی برق ،آب هم نیست، واقعا قابل تحمل نیست، حداقل تمام منطقه ها به یک اندازه قطعی داشته باشه، دلیل خوبی نیست به خاطر فقر مردم یک منطقه به اون منطقه کم توجهی بشه، ممنون میشم صدای ما رو به گوش مسئولین برسونید،مشکین دشت،بلوار دکتر حسابی(حسن آباد).ممنون
 
-سلام ما از ۵صبح آب نداریم تا همین الان. تلفن سازمان آب هم قطعه.ممنون میشم پیگیری کنید. فردیس اطراف  خیابان قریشی
 
-سلام خسته نباشید تا همین الان ۲۴ ساعته آب ما تو فردیس فلکه اول قطع هست و هیچ واکنشی و اتفاقی از طرف سازمان آبفا نیفتاده لطفا اطلاع رسانی کنید.
 
- سلام روزتون بخیر برای قطعی آب خبری دارین ما حصارک پایین هستیم از ۱۱ ظهر اب قطع میشه تا ۱ شب.
 
-سلام خداقوت شب بخیر کانال شرقی خیابان شهید امانی غربی ازدیشب آب نداریم لا اقل باتانکر آب بیارن تا کی زمان، جنگ هم اینجوری نبود.
آبفا چه می‌گوید؟
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز معتقد است حدود ۹۰ درصد از قطعی آب مناطق مختلف استان به دلیل اثرات ناشی از قطعی برق بر روی چاه‌ها و مخازن آب استان است.
 
ذوالفقار مهدی‌زاده به خبرنگار ایسنا، می‌گوید: با توجه به کاهش بارندگی و افزایش زودهنگام دمای هوا، از اوایل خرداد ماه شاهد افزایش میزان مصرف آب در استان هستیم.
 
وی خاطرنشان می‌کند: افزایش بهره برداری از مخازن و چاه‌ها باعث شده وضعیت آب در برخی مناطق استان از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شود.
 
این مسئول می‌افزاید: برای کاهش مشکلات مردم در مناطق قرمز استان سعی شده از طریق تانکرهای آب وضعیت پیش آمده را مدیریت کنیم.
 
مهدی زاده با اشاره به مشکلاتی که قطعی برق برای آبرسانی به مشترکان ایجاد کرده، توضیح می‌دهد: حدود ۹۰ درصد از قطعی آب مناطق مختلف استان به دلیل اثرات ناشی از قطعی برق بر روی چاه‌ها و مخازن آب استان است.
 
وی با اشاره به افت فشار آب در بسیاری از مناطق استان تاکید می‌کند: به دلیل مصرف بیش از ظرفیت شبکه، شاهد افت زیاد فشار آب در بسیاری از مناطق هستیم. مخازن آب استان در آستانه صبح پر می‌شود ولی به دلیل مصرف بیش از ظرفیت، شاهد آن هستیم که در ساعات اولیه عصر حجم این مخازن تقریبا به صفر نزدیک شده است.
 
مهدی زاده در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی آیا احتمال زمانبندی قطع آب وجود دارد، می‌گوید: تمام تلاش این است که به مرحله قطعی زمانبندی آب وارد نشویم که این امر مستلزم صرفه جویی ۱۰ درصدی از سوی مشترکین است. از شهروندان درخواست می‌شود شستشوی ظروف، استحمام، آبیاری باغچه و  سایر کارهای غیر ضروری را به ساعاتی موکول کنند که فشار کمتری بر شبکه وجود دارد.
 
مهدی زاده با بیان اینکه در شرایط فعلی بسیاری از شهروندان از افت فشار آب گلایه دارند، توضیح می‌دهد: در واحدهای آپارتمانی به ازای هر خانوار باید به اندازه ۲۰۰ لیتر مخزن ذخیره آب در نظر بگیرند که متاسفانه این اتفاق در بسیاری از واحدهای مسکونی نمی افتد و همین باعث شده در ساعات اوج مصرف طبقات بالای ساختمان ها با افت جدی فشار آب مواجه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha