نتایج یک بررسی آماری نشان می دهد: سال گذشته مصرف مواد الکلی عامل ۷۴۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در جهان بوده است.

الکل عامل ۷۴۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در جهان در سال گذشته

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی آماری نشان می دهد: سال گذشته مصرف مواد الکلی عامل ۷۴۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در جهان بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، برآوردها حاکی از آن است که سال گذشته مصرف مواد الکلی بیش از ۷۴۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در سراسر جهان را به همراه داشته و به گفته کارشناسان لازم است اقدامات بیشتری برای برجسته ساختن این ارتباط و خطرات مصرف الکل انجام شود.


شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مصرف الکل می تواند سرطان های مختلفی از جمله سرطان پستان، کبد، روده بزرگ، حنجره و مری را به همراه داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که حتی مصرف مقدار کمی از این ماده نیز می تواند خطر ابتلا را افزایش دهد.


هرچند آگاهی عمومی در مورد ارتباط مصرف مواد الکلی با خطر ابتلا به سرطان پایین است. نتایج نظرسنجی انجام شده در انگلیس در سال ۲۰۱۸ نشان داد که از هر ۱۰ نفر فقط یک نفر از این موضوع آگاه است که الکل می تواند باعث سرطان شود.


محققان تاکید دارند که این روند نیاز به تغییر دارد. آنان اعلام کردند که در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴۱ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به سرطان در سراسر جهان ناشی از مصرف الکل بوده است.


به گزارش روزنامه گاردین، محققان آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در فرانسه اظهار داشتند: مصرف مواد الکلی باعث ایجاد بار قابل توجهی در موارد ابتلا به سرطان در سطح جهان می شود و این خطر حتی در سطوح پایین مصرف نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha