دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 314942

اگر بتوانید از صبح برنامه غذایی داشته باشید که سوخت و ساز بدن را افزایش دهد با اطمینان بیشتری برای کنترل وزن خود برنامه ریزی می‌کنیدمتخصصان تغذیه می‌گویند زمانی که افراد طول شب را به استراحت سپری کرده اند، بدن در زمان بیدار شدن به مواد مغذی و سبک نیازمند است.

2 خوراکی صبحگاهی برای افزایش متابولیسم

سلامت نیوز:اگر بتوانید از صبح برنامه غذایی داشته باشید که سوخت و ساز بدن را افزایش دهد با اطمینان بیشتری برای کنترل وزن خود  برنامه ریزی می‌کنیدمتخصصان تغذیه می‌گویند زمانی که افراد طول شب را به استراحت سپری کرده اند، بدن در زمان بیدار شدن به مواد مغذی و سبک نیازمند است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، بنابراین توصیه می‌شود روز خود را با آب ولرم یا تنقلات کم حجم و پرانرژی آغاز کنید تا متابولیسم (سوخت و ساز بدن) شروع شود. دو گزینه جذاب در این زمینه بادام خیس شده و خرماست. مصرف این دو ماده غذایی در ابتدای صبح به دلیل خواص زیادی که دارد باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.بادام خیس شده می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ و مواد معدنی را در ابتدای صبح تامین کند.

در حقیقت خیساندن بادام در طول شب باعث افزایش خاصیت آن می‌شود. توصیه می‌شود پس از بیدار شدن از خواب ۵ تا ۱۰ عدد بادام خیس شده میل کنید. این موضوع باعث رسیدن مواد مغذی به بدن، تضمین سلامت و احساس سیری در طول روز می‌شود.دلیل آن‌که متخصصان تغذیه همواره بر مصرف  نکردن پوست بادام تاکید دارند، این است که پوست قهوه‌ای بادام دارای تانین است که مانع از جذب مناسب مواد مغذی آن می‌شود.

زمانی که بادام را در طول شب خیس می‌کنید، به راحتی در زمان مصرف پوست قهوه‌ای آن جدا و روند جذب مواد مغذی آن در معده با سهولت انجام می‌شود.خرما یکی از مواد غذایی بسیار مناسب است که انرژی آنی مورد نیاز بدن در ابتدای صبح را تامین می‌کند. همچنین خرما دارای دسته‌ای از فیبر‌های محلول است. این موضوع باعث ورود حجم آب بیشتری به روده‌ها و سلامت دستگاه گوارش می‌شود.مصرف خرما به درمان یبوست و مشکلات سوء هاضمه کمک می‌کند.

همچنین به دلیل آن‌که خرما دارای سطح قابل توجهی از پتاسیم است می‌تواند به درمان ناراحتی‌های گوارشی و اسهال کمک کند.توصیه می‌شود از شب قبل بادام‌هایی را که می‌خواهید مصرف کنید در آب خیس کنید. خرما و بادام خیس خورده بهترین مواد مغذی است که می‌توانید در ابتدای صبح به عنوان تنقلات مصرف کنید. مصرف این دو ماده با افزایش متابولیسم، انرژی مورد نیاز بدن در ساعات ابتدایی روز را تامین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha