پنه‌لوپه کروز، بازیگر47 ساله سرشناس اسپانیایی سالم‌ترین رژیم غذایی جهان را دارد؛ رژیم غذایی مدیترانه‌ای.کروز بازیگر مطرح هالیوودی و برنده اسکار به ‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که سال‌هاست برای حفظ سلامت و تناسب اندام و انرژی روزانه خود از رژیم مدیترانه‌ای پیروی می‌کند.

سالم‌ترین رژیم غذایی در دنیا به ویژه برای بانوان

سلامت نیوز:پنه‌لوپه کروز، بازیگر47 ساله سرشناس اسپانیایی سالم‌ترین رژیم غذایی جهان را دارد؛ رژیم غذایی مدیترانه‌ای.کروز بازیگر مطرح هالیوودی  و برنده  اسکار  به ‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که سال‌هاست برای حفظ سلامت و تناسب اندام و انرژی روزانه خود از رژیم مدیترانه‌ای پیروی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بد نیست بدانید که رژیم مدیترانه‌ای در دهه‌های اخیر همواره جزو سالم‌ترین و بهترین رژیم‌های غذایی دنیا معرفی شده است. 

رژیم مدیترانه‌ای چیست؟

رژیم مدیترانه‌ای از سال 1960 و توسط ایتالیایی‌ها و یونانی‌ها به‌عنوان یک رژیم غذایی سلامت‌محور به جهان معرفی شد. تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که پیروی از این رژیم غذایی می‌تواند به کنترل وزن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و کلسترول خون بالا کمک کند و باعث افزایش طول عمر همراه با سلامتی شود.

شما باید براساس رژیم مدیترانه‌ای، مصرف حجم بالایی از حبوبات، میوه‌ها، سبزی‌ها، صیفی‌ جات، مغزدانه‌های خام، روغن زیتون، ماهی و غذاهای دریایی را در برنامه روزانه خود داشته باشید. مصرف گوشت ماکیان، لبنیات و تخم‌مرغ در این رژیم غذایی محدود است و گوشت قرمز باید به‌ندرت استفاده شود. از ممنوعیت‌های این رژیم بسیار سالم هم می‌توان به مصرف انواع خوراکی‌های فراوری ‌شده اشاره کرد. 

 غذاهای ممنوع در این رژیم 

 قندها: انواع نوشابه‌های گازدار، آب‌میوه‌های صنعتی، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا، بستنی، آب نبات، شیرینی‌ها، قند و شکر  غلات تصفیه‌شده: انواع نان بدون سبوس، برنج و پاستای بدون سبوس  چربی‌های ترانس:

کره مارگارین،کیک‌ها، کلوچه‌ها، بیسکویت‌ها و تمامی محصولات صنعتی که روی برچسب آن ها وجود چربی ترانس قید شده است  فراورده‌های گوشتی: سوسیس، کالباس، همبرگر، ناگت، هات‌داگ و ...  غذاهای آماده و کنسروی: کنسرو ماهی، غذاهای کنسروی یا منجمد نیمه‌آماده 

مواد غذایی مجاز 

سبزی‌ها،میوه‌ها،مغزدانه‌های خام،حبوبات، غلات،  غذاهای دریایی،گوشت سفید،چربی‌های سالم،مصرف لبنیات و گوشت قرمز باید در این برنامه غذایی محدود باشد اما مصرف ادویه‌ها و گیاهان خشک‌شده،‌ نامحدود است! 

نوشیدنی‌های مجاز 

مصرف قهوه، انواع چای رقیق و تمامی دمنوش‌های گیاهی در رژیم مدیترانه‌ای آزاد است؛ البته به‌شرط این‌که آن‌ها را با قند و شکر همراه نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha