یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

مرد 86ساله‌ای که یکی از اقوامش را در خواب با کوبیدن گلدان به سرش به قتل رسانده است در بازجویی‌های مقدماتی مدعی شد که مقتول قصد داشته 5نفر، از جمله او را بکشد.

مرد متوهم، قاتل شد

سلامت نیوز: مرد 86ساله‌ای که یکی از اقوامش را در خواب با کوبیدن گلدان به سرش به قتل رسانده است در بازجویی‌های مقدماتی مدعی شد که مقتول قصد داشته 5نفر، از جمله او را بکشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، مرد 86ساله‌ای که یکی از اقوامش را در خواب با کوبیدن گلدان به سرش به قتل رسانده است در بازجویی‌های مقدماتی مدعی شد که مقتول قصد داشته 5نفر، از جمله او را بکشد.

صبح روز جمعه وقتی داماد مردی 86ساله برای احوالپرسی به خانه او رفت با حادثه تکان دهنده‌ای روبه‌رو شد. او از پدر همسرش شنید که چند ساعت قبل مردی 52ساله را که همراه او در آن ساختمان زندگی می‌کرد، به قتل رسانده است. محل حادثه، ساختمانی 3طبقه در حوالی نارمک بود که مرد سالخورده در یکی از طبقات آن و مقتول که از اقوام دور او بود نیز در طبقه دیگر آنجا زندگی می‌کرد. چون صاحبخانه مسن و بیمار بود، مقتول از مدتی پیش به خانه او رفته بود تا هم جایی برای زندگی کردن داشته باشد و هم از صاحبخانه پرستاری کند. آنها مدت ها بود که بدون هیچ مشکلی با یکدیگر زندگی می‌کردند و معلوم نبود چرا چنین جنایتی رخ داده است.

مرد سالخورده درحالی‌که لباس هایش خون آلود بود و حال خوبی نداشت، دامادش را به پشت بام خانه برد و جسد مقتول را به او نشان داد. داماد جوان که تا آن زمان حرف‌های پدرزنش را باور نکرده بود وقتی جسد را دید شوکه شد و با پلیس تماس گرفت و دقایقی بعد مأموران کلانتری127 نارمک خود را به آنجا رساندند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مقتول درحالی‌که روی پشت بام در رختخوابش خوابیده و وسایل شخصی‌اش هم بالای سرش بود با اصابت گلدان به سرش، در خواب جان باخته است. موضوعی که متهم هم به آن اعتراف کرد و در این شرایط بود که ماجرا به رحیم دشتبان، بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران گزارش شد و دقایقی بعد با حضور او و افسران اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات فنی در این‌باره کلید خورد.

آن طور که شواهد به‌دست آمده از صحنه جنایت نشان می‌داد این قتل حدود ساعت 3 بامداد، درست زمانی که مقتول در خواب بود اتفاق افتاده است. متهم در اعترافات اولیه‌اش گفت: من و مقتول مدت ها بود که با هم زندگی می‌کردیم، اما وقتی فهمیدم که او می‌خواهد من را بکشد زمانی که در خواب بود به پشت بام آمدم و یک گلدان برداشتم و به سرش کوبیدم و او را کشتم.

با وجود اعتراف این مرد به قتل هم خانه‌اش، اوضاع و احوال او نشان می‌داد که تا حدودی دچار توهم است. با این حال او تحت بازجویی قرار گرفت تا ناگفته‌های این جنایت را بازگو کند. او گفت: من مدت‌ها به تنهایی زندگی می‌کردم اما از چند وقت پیش مقتول که از اقوام دورمان بود و خانه هم نداشت پیش من آمد تا از من مراقبت کند.

مدت ها با هم زندگی می‌کردیم و هیچ مشکلی نداشتیم، اما از چند وقت پیش رفتار او عوض شد. چند مرتبه من را تهدید کرد که می‌کشمت، اما من حرف‌هایش را جدی نمی‌گرفتم. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه ساعت7 عصر روز قبل از قتل او دوباره من را تهدید کرد و گفت که می‌خواهد 5نفر، از جمله من را بکشد. او حرف‌هایش جدی بود. من هم ترسیدم و نقشه قتلش را کشیدم.

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: چند ساعت بعد او برای خوابیدن به پشت‌بام رفت. مدتی بود که در پشت‌بام می‌خوابید. من هم بیدار ماندم و چند ساعت صبر کردم تا او بخوابد. حدود ساعت3 صبح بود که به پشت‌بام رفتم، یک گلدان برداشتم، به سرش کوبیدم و پایین آمدم. دیگر خوابم نمی‌برد تا اینکه صبح شد و دامادم به خانه‌ام آمد و من هم همه‌‌چیز را برایش تعریف کردم. براساس این گزارش هم‌اکنون متهم 86ساله با صدور قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha