آرتروز معمولا خود را با درد، التهاب و محدود شدن حرکت در مفاصل نشان می دهد اما اعمال تغییرات جزئی در رژیم غذایی روزانه می تواند تا حد زیادی از این دردها بکاهد.

نوشیدنی هایی که آرتروزتان را کنترل می کند

سلامت نیوز: آرتروز معمولا خود را با درد، التهاب و محدود شدن حرکت در مفاصل نشان می دهد اما اعمال تغییرات جزئی در رژیم غذایی روزانه می تواند تا حد زیادی از این دردها بکاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از express، آرتروز یا التهاب روماتیسمی مفاصل به نوعی بیماری جدی اطلاق می شود که گاهی در موارد شدید ممکن است بیمار را زمین گیر کند. اما محققان بر این باورند که با نوشیدن برخی نوشیدنی ها می توان تا حدی مانع از ادامه دردها و التهاب های مفصلی شد.

اوستئوآرتریت نوع شایعی از آرتروز است که علت آن، صاف شدن غضروف هایی است که مفاصل آن به تدریج فرسوده می شوند. اما به طورکلی انواع مختلفی از آرتروز مانند التهاب روماتیسمی مفاصل، نقرس و آرتریت پسوریازیس وجود دارد و تنها با تغییر در رژیم غذایی می توانی مانع از تداوم این دردها شد.


مصرف قهوه

بررسی ها نشان می دهد که قهوه از بروز برخی علائم نقرس در بعضی بیماران کمک می کند. این نوشیدنی کافئین دار حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنولز است که باعث خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد می شود. اما همین نوشیدنی هم باید به اندازه و حد تعادل مصرف شود به طوری که محققان مصرف روزانه بیش از یک یا دو فنجان را منع کرده اند. در این میان، مراقب کالری و قند بالای قهوه باشید.


آبمیوه

بعضی آبمیوه ها خطر تشدید آرتروز را کاهش می دهند. پرتقال، گوجه فرنگی، آناناس و آب هویج سرشار از ویتامین C هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کند. همچنین، آب گیلاس ترش هم می تواند از شما در برابر آرتروز مخافظت می کند. البته به یاد داشته باشید که آبمیوه ها هم به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد قند، کالری بالایی دارند.


آب

آب در همه چیز معجزه می کند و یکی از موارد کاربرد آن هم در بهبود بیماران مبتلا به آرتروز نقش دارد. تأمین آب موردنیاز بدن برای خروج سموم از بدن مؤثر است که به کاهش التهاب کمک می کند. نوشیدن آب به اندازه کافی در طول روز به لغزنده بودن بین مفاصل کمک کرده و از بروز حملات نقرسی کمک می کند. نوشیدن آب قبل از وعده غذایی همچنین باعث کاهش اشتها و نیز کاهش وزن می شود. به گزارش سیناپرس، البته رژیم غذایی تنها بخشی از مدیریت بیماری آرتروز به شمار می رود و باید در کنار آن، راهکارهای دیگری چون ورزش کردن و حفظ وزن بدن را هم در دستور کار خود قرار دهید. فیزیوتراپی و استفاده از مسکن ها هم به کاهش علائم آرتروز کمک می کند.

ترجمه از سیناپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha