شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 315479

متخصصان می‌گویند زیاده روی در مصرف رازیانه می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد.

عوارض زیاده روی در مصرف رازیانه

سلامت نیوز:متخصصان می‌گویند زیاده روی در مصرف رازیانه می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانه رازیانه دارای خواص بی شماری است. برخی افراد عادت دارند پس از مصرف غذا برای شادابی دهان و کمک به هضم غذا اقدام به جویدن این دانه می‌کنند. همچنین دانه رازیانه باعث ایجاد آرامش در عضلات روده شده و به درمان یبوست کمک می‌کند.


با این حال، زیاده روی در مصرف دانه رازیانه می‌تواند عوارض جانبی برای سلامتی بدن داشته باشد. در این مطلب به رایج‌ترین عوارض جانبی مصرف رازیانه می‌پردازیم:


۱- تحریک رحم: براساس تحقیقات انجام شده زنان باردار باید از مصرف دانه رازیانه اجتناب کنند، زیرا رازیانه می‌تواند باعث تحریک انقباضات رحم شده و تولد زودرس نوزاد را به همراه داشته باشد.


۲- بروز آلرژی: افرادی که از آسم و انواع مختلف آلرژی رنج می‌برند باید از مصرف دانه رازیانه اجتناب کنند. براساس مطالعات انجام شده گرفتگی عضلات شکم و دل درد نیز می‌تواند ناشی از آلرژی به رازیانه باشد.


۳- عفونت پوستی: زیاده روی در مصرف دانه رازیانه یا روغن آن می‌تواند باعث بروز درماتیت شود. درماتیت یک التهاب پوستی است که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته پوسته شدن، و التهاب شود.


۴- بلوغ زودرس: زیاده روی در مصرف رازیانه باعث بلوغ زودرس به ویژه رشد سریع و زودهنگام سینه در دختران در اوایل دوران بلوغ می‌شود.


۵- تداخل دارویی: اگر از جمله افرادی هستید که از داروی صرع استفاده می‌کنید باید از مصرف رازیانه اجتناب کنید، زیرا مصرف این دانه می‌تواند بیماری شما را تشدید کند.

منبع: تایمز آو ایندیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha