یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 315540

نتایج تحقیقات جدید بریتانیا نشان می‌دهد علائم اولیه نشان‌دهنده عفونت به کووید-۱۹ بین گروه‌های سنی و همچنین بین مردان و زنان متفاوت است.

علائم اولیه کووید ۱۹ براساس گروه سنی چیست؟

سلامت نیوز:نتایج تحقیقات جدید بریتانیا نشان می‌دهد علائم اولیه نشان‌دهنده عفونت به کووید-۱۹ بین گروه‌های سنی و همچنین بین مردان و زنان متفاوت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این تحقیق توسط محققان کالج کینگ در لندن با استفاده از داده‌های برنامه گزارش علائم بیماری کووید ZOE COVID انجام شده است. آنان ۱۹ علامت از جمله شایع‌ترین علائم مانند سرفه مداوم و از دست دادن بویایی و همچنین درد شکم و تاول روی پا را مورد بررسی قرار دادند.


به گزارش به نقل از دویک،محققان اظهار کردند: برآورد ما براساس احتمال ابتلای فردی به کووید ۱۹ بر اساس علائم اولیه خوداظهاری گزارش شده تا افراد بتواند به موقع خود را منزوی و آزمایش فوری انجام دهند.


آنان گفتند: عملکرد مدل برای پیش‌بینی کووید ۱۹ مثبت از نظر حساسیت، ویژگی و سطح زیر منحنی مشخصه عملکرد گیرنده(AUC) در مجموعه آزمایش مقایسه شده است.


بر اساس یافته‌ها در افراد بالای ۶۰ سال، از دست دادن بویایی قابل توجه نبود و در افراد بالای ۸۰ سال اصلا مرتبط نبود اما در این گروه‌های سنی بالاتر اسهال احتمال بیشتری داشت.


برای افراد ۴۰ تا ۵۹ ساله، سرفه مداوم ارتباط بیشتری با تشخیص کووید ۱۹ و تب‌ولرز در مقایسه با افراد ۸۰ سال یا بالاتر ارتباط کمتری داشت. درد قفسه سینه، درد غیرعادی ماهیچه‌ها، تنگی نفس و از دست دادن بویایی مربوط به افراد ۶۰ تا ۷۰ ساله بود.


از نظر جنسیت مردان بیشتر تنگی نفس، خستگی و تب‌ولرز و زنان از دست دادن بویایی، درد قفسه سینه و سرفه مداوم را گزارش کردند.
کلر استیوز، یکی از محققان کالج کینگ لندن، می‌گوید: مهم است که افراد بدانند علائم اولیه گسترده هستند و ممکن است برای هر یک از اعضای یک خانواده با خانواده دیگر متفاوت باشد.


وی ادامه داد: راهنمای آزمایش می‌تواند به روز شود تا موارد زودتر مشخص شوند، به‌ویژه در مواجهه با انواع جدید که بسیار قابل انتقال هستند و شامل استفاده از آزمایش‌های جانبی گسترده در دسترس برای افرادی با هر یک از علائم غیر اصلی باشد.


تشخیص زودهنگام بر اساس این مدل برای مهار شیوع  کووید-۱۹ و تخصیص کارآمد منابع پزشکی بسیار مهم است.
نتایج این تحقیق در نشریه The Lancet Digital Health منتشر شده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha