دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 315640

وقتی صحبت از کاهش فشار خون می‌شود، معمولاً به فکر محدود کردن نمک و غذاهای فرآوری شده هستیم. اما یک رژیم غذایی سالم برای قلب چیزی بیشتر از کاهش مصرف نمک است. رژیم غذایی DASH (رویکردهای رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا)، که به طور خاص برای کنترل فشار خون طراحی شده است، بر خوردن بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و سایر غذاهای غنی از فیبر تأکید دارد.

این مواد غذایی فشار خون شما را طبیعی کاهش می دهد

سلامت نیوز: وقتی صحبت از کاهش فشار خون می‌شود، معمولاً به فکر محدود کردن نمک و غذاهای فرآوری شده هستیم. اما یک رژیم غذایی سالم برای قلب چیزی بیشتر از کاهش مصرف نمک است. رژیم غذایی  DASH (رویکردهای رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا)، که به طور خاص برای کنترل فشار خون طراحی شده است، بر خوردن بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و سایر غذاهای غنی از فیبر تأکید دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ام اس ان، رژیم غذایی DASH برای قلب مفید است و سرشار از غذاهایی است که حاوی مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و فیبر هستند. گنجاندن غذاهای مورد تأیید متخصص قلب در رژیم غذایی، همراه با مصرف داروهای تجویز شده و رعایت یک برنامه ورزشی منظم، می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

ماست کم چرب یا بدون چربی

لبنیات کم چرب منبع عالی کلسیم است که یکی از ترکیبات اصلی است که به مبارزه با فشار خون بالا کمک می‌کند.

موز

موز سرشار از پتاسیم و فیبراست.

انواع توت‌ها

توت‌ها، به ویژه بلوبری، حاوی نیتریک اکسید هستند، گازی که به افزایش جریان خون کمک می‌کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد.

سبزیجات دارای برگ سبز

سبزیجات دارای برگ سبز که شامل کلم پیچ، اسفناج، کاهو و… هستند منابع عالی پتاسیم هستند.

چغندر

چغندر دارای مقدار زیادی اکسید نیتریک کاهنده فشار خون است. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب چغندر می‌تواند فشار خون سیستولیک را تا چهار تا پنج میلی متر جیوه کاهش دهد.

سیر

به گفته موسسه ملی بهداشت (NIH)، ترکیب آلیسین موجود در سیر می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. وقتی سیر خرد شده یا خرد می‌شود، آلیسین آزاد می‌شود.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین غنی از پتاسیم و منیزیم بخش مهمی از رژیم کاهش فشار خون است. سیب زمینی شیرین سرشار از فیبر است که برای قلب نیز مفید است.

بلغور جو دوسر

غلات کامل حاوی فیبر بالا، به ویژه بلغور جو دوسر، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده است که فقط سه وعده غلات کامل در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۱۵ درصد کاهش دهد. ماهی سالمون

ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث کاهش التهاب و کاهش فشار خون می‌شود. آن‌ها همچنین منبع عالی ویتامین D هستند که به بدن در جذب کلسیم، محافظت در برابر افسردگی و تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

آواکادو

آواکادو منبع عالی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. یک آواکادو حاوی حدود ۹۷۵ میلی گرم پتاسیم است که حدود ۲۵ درصد از نیاز روزانه فرد است.

کلم بروکلی

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، دارای چهار ترکیب جادویی هستند که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند – کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین C.

هلو و شلیل

هلو و شلیل دارای مزایای مشابه زیادی هستند، آن‌ها محتوی پتاسیم بالا هستند. پتاسیم به تعادل سطح آب در بدن کمک می‌کند و به ما کمک می‌کند تا سدیم اضافی را از بین ببریم.

کیوی

مصرف سه عدد کیوی در روز فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز با کمک پتاسیم و ویتامین A به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. همچنین دارای فیبر و ویتامین C زیادی است.

تخمه کدو بدون نمک

تخمه کدو سرشار از منیزیم و روی است که فشار خون را کاهش می‌دهد. روغن تخمه کدو نیز راهی مناسب برای به دست آوردن مزایای دانه‌ها است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ غنی از فلاونول با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. فلاونول های موجود در شکلات تلخ به ترویج عملکرد سالم رگ‌های خونی کمک می‌کند.

پسته

پسته با کاهش سفت شدن عروق خونی و ضربان قلب، فشار خون را کاهش می‌دهد.

انار

سطح بالای آنتی اکسیدان موجود در انار و آب انار می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

روغن زیتون

روغن زیتون ممکن است کالری بالایی داشته باشد، اما فواید زیادی برای سلامتی دارد. استفاده از روغن زیتون غنی از پلی فنول با کاهش فشار خون-به ویژه در زنان ارتباط دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha