چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 315747

افزایش وزن ممکن است به محض ورود به سال های میانی اجتناب ناپذیر باشد اما حقیقت این است که می توان با آن مقابله کرد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که ممکن است علایم یائسگی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه و نوسانات خلقی را مشاهده کنید اما نیازی نیست که بی خیال شوید و بپذیرید که نمی توان کاری برای چربی شکم در یائسگی کرد.

4 راه ساده برای مقابله با چربی شکم در یائسگی

سلامت نیوز:افزایش وزن ممکن است به محض ورود به سال های میانی اجتناب ناپذیر باشد اما حقیقت این است که می توان با آن مقابله کرد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که ممکن است علایم یائسگی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه و نوسانات خلقی را مشاهده کنید اما نیازی نیست که بی خیال شوید و بپذیرید که نمی توان کاری برای چربی شکم در یائسگی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در قبل، طی یا بعد از یائسگی، سطح استروژن کم و متابولیسم کند می‌شود و کاهش وزن، به ویژه در وسط بدن دشوارتر است. چربی شکم در یائسگی فقط آزار دهنده نیست بلکه ممکن است به سلامت فرد آسیب برساند.مطالعات نشان می‌دهد که چربی شکم در یائسگی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، برخی سرطان‌ها و حتی مرگ زودرس را افزایش می‌دهد. 

راه‌هایی برای مقابله با چربی شکم در یائسگی

1. برای مقابله با چربی شکم در یائسگی بیشتر اوقات، با شدت بیشتری ورزش کنید. با ترکیبی از ورزش متوسط ​​و شدید برای از بین بردن چربی شکم در یائسگی شروع کنید. برنامه روزمره شما باید شامل تمرینات هوازی مانند شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن و همچنین تمرینات مقاومتی یا قدرتی باشد.

2. ایستادن بهتر از نشستن است، هر وقت که می‌توانید

هرچه بدن شما بیشتر در حرکت باشد، کالری بیشتری می‌سوزاند. یک راه کم زحمت برای انجام این کار چیست؟ در طول روز تا آن‌جا که ممکن است عمودی بمانید. این کار نه تنها باعث سوزاندن کالری می‌شود بلکه می‌تواند به جلوگیری از دیگر مشکلات سلامتی کمک کند.

نشستن طولانی مدت به سطوح بالاتر چربی شکم و همچنین چربی تجمع یافته در اطراف اندام‌هایی مانند کبد مرتبط است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. برای ماندن بیشتر در حالت ایستاده، هنگام مکالمه تلفنی بایستید یا از پارکینگ‌ها کمی دورتر پارک کنید تا مجبور شوید کمی بیشتر راه بروید. اگر عادت به پرخوری مقابل تلویزیون دارید، یک دوچرخه پدالی روی زمین جلوی کاناپه خود قرار دهید تا بتوانید حرکات مورد نیاز را انجام دهید در حالی که هنوز هم درگیر برنامه‌های مورد علاقه خود هستید.

3. زمان خوردن وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها برای غذا خوردن آگاهانه

آن چه هنگام رژیم لاغری در دوران میان سالی دنبال می‌کنید مهم نیست بلکه هنگام غذا خوردن همه چیز مهم است. به عنوان مثال، پرخوری‌های بستنی در نیمه شب و حملات به چیپس سیب زمینی ایده‌های بدی است و حتی در طول روز انتخاب خوبی نیست. پیام کلی درباره زمان غذا روشن است: خیلی دیر غذا نخورید.

خوردن غذا در اواخر شب در حقیقت تلاش برای کاهش وزن است. برای محدودیت زمانی خود سخت گیر باشید. غذا خوردن خود را در یک زمان معقول، مثل ساعت 7 عصر به پایان برسانید و 12 ساعت بعد، صبح روز بعد در ساعت 7 صبح دوباره آن را ادامه دهید.

4. برای استراحت بهتر و مبارزه با چربی شکم در یائسگی استراتژی‌های خواب سالم خود را به روز کنید

بی خوابی یک علامت بسیار رایج در دوره زمانی است که بدن زنان به سمت چرخه قاعدگی نهایی خود حرکت می کند.یکی از مواردی که به مبارزه واقعی با یائسگی کمک می‌کند خواب با کیفیت بالاست. خواب ناکافی بر هورمون‌های گرسنگی، گرلین و لپتین تأثیر می‌گذارد. شما باید تا ساعت ۱۹ آشپزخانه خود را ببندید و مسواک بزنید. این کار  باعث می‌شود که دیر غذا نخورید و خوابی آرام داشته باشید. شما نباید قبل از خواب غذا بخورید، زیرا خواب شما را مختل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha