سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: آنچه فروشندگان مواد اعتیادآور در مورد مصرف تفننی، کاهش وزن، افزایش میل جنسی و.... مطرح می کنند، می تواند منجر به نگرش مثبت نسبت به مصرف مواد اعتیاد آور شود.

عوامل خانمان سوز اعتیاد را بشناسید/ مصرف مواد مخدر برای کاهش وزن منطقی نیست

سلامت نیوز:سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: آنچه فروشندگان مواد اعتیادآور در مورد مصرف تفننی، کاهش وزن، افزایش میل جنسی و.... مطرح می کنند، می تواند منجر به نگرش مثبت نسبت به مصرف مواد اعتیاد آور شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت  در خصوص اعتیاد و عوارض طولانی مدت آن گفت: مدت هاست که اعتیاد به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدها جوامع بشری را تهدید  و آسیب پذیر کرده است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود این همه عوارض متعدد و تخریب گر اعتیاد و اطلاع رسانی گسترده در مورد آن، چرا برخی از افراد همچنان  به مصرف مواد گرایش پیدا می کنند، افزود: برای پاسخ به این پرسش در ابتدا باید به علل و انگیزه های شروع مصرف مواد اعتیاد آور نگاهی بیندازیم.


رئیس پلیس مواد مخدر پایتخت ادامه داد: کارشناسان حوزه پیشگیری از اعتیاد علل مختلفی را در خصوص شروع مصرف مواد اعتیاد آور مطرح کرده اند که عوامل روانشناختی و سرشتی، اختلالات روانپزشکی درمان نشده، سابقه مصرف مواد اعتیاد آور در افراد خانواده، تشویق عضو معتاد خانواده برای مصرف مواد، پیوند عاطفی ضعیف بین اعضای خانواده، وجود تعارضات و اختلافات خانوادگی ودر دسترس بودن مواد است.


سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه وجود یک عامل به تنهایی نمی تواند عاملی برای شروع مصرف مواد اعتیاد آور باشد، تصریح کرد:  قرار گرفتن فرد در معرض عوامل خطر متعدد مصرف مواد اعتیاد آور است که باعث می شود میزان ابتلای فرد به اعتیاد افزایش پیدا کند.

سرهنگ حسنوند در ادامه بیان کرد: یکی از اساسی ترین عوامل خطر که باید به آن توجه ویژه ای داشت، باور افراد نسبت به مصرف مواد است که نقش بسیار تعیین کننده ای در شروع مصرف مواد دارد.


رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب تأکید کرد: آنچه فروشندگان مواد اعتیادآور در مورد مصرف تفننی، کاهش وزن، افزایش میل جنسی و.... مطرح می کنند و آنها را در جامعه ترویج می دهند می تواند منجر به نگرش مثبت نسبت به مصرف مواد اعتیاد آور شود که در صورت وجود سایر عوامل خطر، راه را برای اعتیاد افراد افراد هموار می کند.


سرهنگ حسنوند افزود: ترویج باورهایی همچون «مصرف مواد اعتیاد آور را حتی یکبار هم تجربه نکن»، «مصرف حشیش اعتیاد آور است» نگاه جامعه را هوشمند می کند ،زنگ خطرها را به صدا در می آورد و در اصلاح باورهای نادرست در جامعه نقشی اساس دارد.


او افزود: باورهای صحیح در کنار سایر عوامل محافظ، می تواند تعداد و میزان عوامل خطر و میزان ابتلای افراد به اعتیاد را کاهش دهد و در این راستا، رسانه ها نقش بسیار تعیین کننده، تاثیرگذار و ممتاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha