شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 315821

چای به دلیل خاصیت آرام بخشی و طعم طراوت، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است. اما باید بدانید که می‌تواند به کاهش اضطراب، مشکلات خواب و کاهش وزن نیز کمک کند.

۴ نمونه چای برای کاهش اضطراب، خواب و وزن

سلامت نیوز:  چای به دلیل خاصیت آرام بخشی و طعم طراوت، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است. اما باید بدانید که می‌تواند به کاهش اضطراب، مشکلات خواب و کاهش وزن نیز کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ام اس ان، چای در طول قرن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نه تنها یک نوشیدنی لذت بخش است، بلکه دارای مزایای زیادی برای سلامتی است. نوشیدن چای همیشه یک راه فوق العاده برای شروع صبح و همچنین پایان روز است.

در صورتی که بخواهید مزایای چای را برای سلامتی به حداکثر برسانید، باید بدانید که کدام چای برای مسائل مختلف سلامتی بهتر است. چه بخواهید یک اثر آرام بخش داشته باشد، چه بخواهید کمی وزن کم کنید، همیشه چای و دم نوش برای این کار وجود دارد.

۱- چای بابونه

یک فنجان چای بابونه همیشه آرامش بخش است. چای بابونه بیشتر برای تسکین اضطراب و اعصاب تند شناخته می‌شود، فاقد کافئین است و به شما در آرامش کمک می‌کند.

۲- چای سبز

چای سبز به دلیل ترکیب L-theanine و کافئین بیشتر برای تسکین اضطراب و استرس شناخته شده است.

۳- چای زنجبیل

چای زنجبیل برای رفع سوء هاضمه یا زمان‌هایی که شکم شما عجیب به نظر می‌رسد عالی است. به طور علمی ثابت شده است که زنجبیل به مشکلات و التهاب معده کمک می‌کند.

۴ – چای خواب

این چای دارای ترکیبی از بابونه، نعناع و ریشه سنبل الطیب است که مواد طبیعی هستند که به رفع مشکلات خواب کمک می‌کنند. این منجر به یک چای آرام بخش و بدون کافئین می‌شود که به شما کمک می‌کند تا آرامش پیدا کرده و در کمترین زمان به خواب عمیق برسید.

۵- چای کره بادام

چای بادام سیاه که به عنوان یک چای نرم “در هر زمان” شناخته می‌شود، از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد، روند پیری را کند می‌کند و بدن را سم زدایی می‌کند.

۶-  چای سبز تمشک

این چای را بهتر است صبح‌ها میل کنید تا به شما کمک کند ذهن خود را پاک کنید، اعصاب خود را آرام کنید و روز خوبی را برای خود شروع کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha