دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از برپایی پنج بیمارستان صحرایی این جمعیت در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و همدان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های درمانی در مجاورت بیمارستان‌ها برای کمک به درمان بیماران سرپایی مبتلا به کرونا ایجاد شده است.

آغاز به‌کار ۵ بیمارستان صحرایی هلال‌احمر

سلامت نیوز:دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از برپایی پنج بیمارستان صحرایی این جمعیت در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و همدان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های درمانی در مجاورت بیمارستان‌ها برای کمک به درمان بیماران سرپایی مبتلا به کرونا ایجاد شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمدحسن قوسیان مقدم، گفت: با توجه به شیوع گسترده سویه دلتا بیماری کرونا در کشور و براساس فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین دستور 19 ماده‌ای رئیس جمعیت هلال‌احمر برای به‌کارگیری ظرفیت این جمعیت جهت کنترل بیماری کرونا در کشور، پنج بیمارستان صحرایی هلال‌احمر در استان‌های خراسان رضوی (دو بیمارستان در مشهد و سبزوار)، همدان، اصفهان و خراسان شمالی آغاز به کار کرده است.


قوسیان مقدم تاکید کرد: بنابر دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر برای راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در صورت اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها، اگر دانشگاه علوم پزشکی هر استان برای برپایی بیمارستان های صحرایی (RDH) این جمعیت اعلام نیاز کند، هلال‌احمر استان موظف و البته آماده برپایی این بیمارستان است.


سخنگوی جمعیت هلال‌احمر افزود: در شرایط فعلی که بیمارستان‌ها در برخی از نقاط از فضای راهروها و نمازخانه‌ها برای بستری یا ارئه خدمات به بیماران استفاده می کنند، وجود یک بیمارستان صحرایی در کنار بیمارستان مستقر امری ضروری است. مهم‌ترین کمک بیمارستان‌های صحرایی به هموطنان، ایجاد فضای بهداشتی برای تزریق‌های سرپایی است به این معنی که اگر فردی داروهای مربوط به بیماری را از بیمارستان دریافت می‌کند فضایی بهداشتی برای تزریق در کنار بیمارستان وجود داشته باشد.


دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در خصوص فعالیت‌های سازمانی و استانی در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان‌های کشور گفت: فعال شدن قرارگاه های عملیاتی کرونا در تمامی استان‌ها به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم در شیوع ویروس کرونا نخستین گام در این عرصه بود. تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی، اجرای طرح "نذرسلامت2" با مشارکت 1500 جوان هلال‌احمری، مشارکت اعضای جوان هلال‌احمر در امر واکسیناسیون، استفاده از بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر برای کمک به بیماران نیازمند مبتلا به کرونا، تشکیل ستادهای مردمی مقابله با کرونا در جهت کمک‌های مردمی و پشتیبانی با محوریت سازمان داوطلبان، همچنین تامین اعتبار و تخصیص کمک هزینه درمان بیماران کرونایی به مبلغ 300 میلیارد ریال و توزیع 10 هزار بسته غذایی به ارزش 40 میلیارد ریال به‌منظور حمایت از بیماران و کمک به کنترل بیماری کرونا در دستور کار هلال‌احمر قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha