بهترین پایه برای آنکه آرایشی زیبا داشته باشید، پوست نرم و جوان است. قرار گرفتن بیش از حد در برابر آفتاب موجب چین و چروک، پیری زودرس و به وجود آمدن لکه و حتی سرطان می‌شود. با این حال شما می‌توانید از ضد آفتاب به راحتی در آرایش خود استفاده کنید. محافظت از پوست امری کاملا ضروری است و برای داشتن پوست زیبا باید از آن مراقبت کرد و استفاده منظم از ضد آفتاب یک از راه‌های مراقبت از پوست است. در ادامه به چند نکته مهم برای استفاده از ضد آفتاب در آرایش روزانه می‌پردازیم.

قدم های مهم برای داشتن آرایش روزانه با ضد آفتاب

سلامت نیوز:بهترین پایه برای آنکه آرایشی زیبا داشته باشید، پوست نرم و جوان است. قرار گرفتن بیش از حد در برابر آفتاب موجب چین و چروک، پیری زودرس و به وجود آمدن لکه و حتی سرطان می‌شود. با این حال شما می‌توانید از ضد آفتاب به راحتی در آرایش خود استفاده کنید. محافظت از پوست امری کاملا ضروری است و برای داشتن پوست زیبا باید از آن مراقبت کرد و استفاده منظم از ضد آفتاب یک از راه‌های مراقبت از پوست است. در ادامه به چند نکته مهم برای استفاده از ضد آفتاب در آرایش روزانه می‌پردازیم.


استفاده از کرم ضد آفتاب در زیر آرایش

 
شما باید ابتدا پیش از هر اقدام آرایشی از ضد آفتاب و با در نظر گرفتن نکات زیر استفاده کنید.


•    انتخاب SPF 15 و بالاتر ضد آفتاب

 
SPF  عامل محافظت کننده در برابر آفتاب است و عدد آن هم قدرت این محصول را در مقابل نور خورشید نشان می‌دهد. برای استفاده روزانه از ضد آفتاب، SPF 15-30   کافی است. اما با این حال اگر می‌دانید که نور آفتاب زیاد است و باید مدت زمان زیادی را در فضای باز بمانید، با توجه به رنگ پوست خود، این محافظت از پوست را به  SPF 30-50 افزایش دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندارید و نمی‌خواهید آفتاب بگیرید، بهتر است حتی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی یا ایجاد چین و چروک زودرس بر روی پوست خود از ضدآفتاب برای زیر آرایش خود استفاده کنید. اس پی اف‌های موجود در ضد آفتاب تا عدد 100 را هم پوشش می‌دهند اما اعداد بالاتر از 50 مزایای کمتری برای پوست شما دارند. کرم ضد آفتاب الارو یکی از برندهای اصل و باکیفیت است که دارای قیمت مناسبی در برابر کیفیتی است که ارائه می‌دهد. این ضد آفتاب برای انواع پوست خشک، چرب و پوست معمولی طراحی شده است و جذب خوبی دارد که از طریق این لینک قابل خریداری است.


•    استفاده یکنواخت از ضد آفتاب

برای استفاده از ضد آفتاب باید گوش‌ها و گردن شما هم پوشش داده شود. بهتر است مقدار ضد آفتاب حدود نصف قاشق چای خوری باشد اما اگر احساس کردید که پوشش کافی را ندارد می‌توانید از مقدار بیشتری استفاده کنید. با توجه به اهمیتی که ضد آفتاب بر روی پوست شما دارد نباید در مصرف آن صرفه جویی کنید. باید در انتخاب ضد آفتاب هم توجه داشته باشید زیرا این محصول باید به خوبی بر روی پوست شما نشسته و به رنگ آن نزدیک باشد. انواع لوسیون و سرم سبک هم در این زمینه در داروخانه‌ها وجود دارد.


•    استفاده پیش از جذب به پوست


بهتر است استفاده از ضد آفتاب برای آرایش پوست زمانی باشد که به طور کامل جذب پوست نشده. بنابراین شما هم در حین استفاده نباید خیلی کرم را روی پوست خود ماساژ دهید تا جذب سریع‌تری پیدا نکند. زیرا اثر ضد آفتابی که روی پوست قرار دارد بیشتر است. برای این کار بهتر است کمی بیشتر از ضد آفتاب خود استفاده کنید. به خصوص در فصول گرم سال این موضوع اهمیت بیشتری پید می‌کند.


•    استفاده از لوازم آرایشی
بهتر است به جای استفاده از کرم پودر بر روی ضد آفتاب از یک فاندیشن مایع استفاده کنید تا با ترکیب با ضد آفتاب دچار ماسیدن نشود. شما می‌توانید از کرم پودر مایع هم استفاده کنید. آرایش چشم را مثل همیشه انجام دهید. شما در این زمینه می‌توانید محصولات آرایشی را پیدا کنید که با ضد آفتاب شما سازگار هستند. استفاده از کانسیلر هم بر روی ضد آفتاب و برای پوشاندن نواقص صورت پیشنهاد می‌شود. خرید انواع کانسیلر اصل مانند کانسیلر میبلین در قیمت های مختلف می‌تواند با توجه به قیمت مناسب و پوششی که دارد آرایش صورت شما را بهتر جلوه دهد.


استفاده مجدد از ضد آفتاب بر روی آرایش

حالا بعد از استفاده از لوازم آرایشی بهتر است مجددا به سراغ ضد آفتاب و با رعایت نکات زیر بروید.


•    استفاده مستقیم از ضد آفتاب


برای اینکه ضدآفتاب شما نقش موثرتری داشته باشد، بهتر است آن را به صورت مستقیم بر روی پوست بدون آرایش خود قرار دهید. با این وجود، نیازی هم نیست که آرایش خود را برای استفاده مجدد از ضدآفتاب، به صورت مرتب شستشو دهید. شما همچنین می‌توانید از محصولاتی مانند اسپری ضد آفتاب با SPF متنوع، پودر ضدآفتاب و غیره  برای استفاده بر روی آرایش خود خریداری کنید. با این کار از آسیب نرساندن خورشید به پوست خود مطمئن خواهید شد.


روش صحیح استفاده از ضد آفتاب را نیز در این مطلب بخوانید.


•    استفاده از کرم ضد آفتاب فیزیکال
اغلب ضد آفتاب‌های موجود در بازار دارای مواد شیمیایی هستند و این مواد شیمیایی در فرمول ضد آفتاب مانع از تاثیر اشعه مضر خورشید بر روی پوست می‌شود. کرم ضد آفتاب فیزیکال با ایجاد یک مانع فیزیکی بین پوست و خورشید عملکرد بسیار خوبی دارد. با توجه به آنکه آرایش شما اجازه نمی‌دهد پوست ضد آفتاب شیمیایی را جذب کند، استفاده از آنها حفاظت کمتری خواهد داشت و بهتر است همچنان در زیر آرایش خود هم از ضد آفتاب استفاده کنید.


•    استفاده از اسپری ضد آفتاب
با توجه به آنکه آرایش شما پس از ضد آفتاب انجام شده است، استفاده از یک اسپری ضدآفتاب پس از آرایش هم بهترین کار برای جلوگیری از ماسیدن و خراب شدن آرایش شما است. برای استفاده صحیح از اسپری‌ها،  بهتر است چشمان خود را ببندید و نفس خود را حبس کنید. نازل اسپری را فشار داده و آن را با اسپری به جلو و عقب بر روی تمام صورت خود بپاشید. با توجه به آنکه اسپری ضد آفتاب به اندازه کرم ضد آفتاب پوشش کاملی ایجاد نمی‌کند بنابراین باید در استفاده از آنها سخاوتمندانه عمل کرد و بیشتر از حد معمول آن را بر روی صورت اسپری کرد. در زمانی که اسپری در حال خشک شدن است نباید دست به صورت خود بزنید. زیرا با دست زدن آرایش صورت شما بر هم می‌ریزد.


•    استفاده از کرم پودر ضد آفتاب
گزینه دیگری که می‌توانید روی آن حساب باز کنید، استفاده از کرم پودر ضد آفتاب است. برای این کرم برخلاف اسپری باید مستقیما پوست خود را لمس کنید. با این کار نه تنها رنگ مناسب پوست خود را بر روی آن اعمال می‌کنید بلکه از خواص ضد آفتاب در یک محصول استفاده می‌کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha