رییس اداره کنترل و مبارزه با هپاتیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر در ایران دچار هپاتیت C هستند، بیان کرد: یک درصد جمعیت ایران مبتلا به هپاتیت B است.

یک درصد جمعیت ایران مبتلا به هپاتیت B هستند

سلامت نیوز:رییس اداره کنترل و مبارزه با هپاتیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر در ایران دچار هپاتیت C هستند، بیان کرد: یک درصد جمعیت ایران مبتلا به هپاتیت B است.


بهگزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد رشید رمضانی، رییس اداره کنترل و مبارزه با هپاتیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه (۸ شهریورماه) در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، معاون امور بهداشتی، و دیگر پرسنل اظهار کرد: فعالیت و دلسوزی نیروهای با استعداد و خلاق در این مرکز شایسته تحسین است.


وی با بیان اینکه حوزه بهداشتی در کشور و به تبع استان کردستان مظلوم واقع شده است افزود: دستان پر توان همکاران این حوزه را می‌بوسیم چراکه خدمت به این استان هنر است.


دکتر رمضانی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی کشور، راه اندازی مراکز مشاوره هپاتیت اقدامی بسیار ارزشمند است، ادامه داد: علی رغم همه مشکلات از جمله شیوع بیماری کرونا، برنامه حذف هپاتیت تا امروز از جمله برنامه‌های موفقی بوده که به نحو احسن اجرا شده است.


رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت با ارائه گزارشی از برنامه هپاتیت در کشور خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اقدام به بازنگری برنامه حذف هپاتیت در ایران نموده است که هم اکنون واحدهای مشاوره هپاتیت در بیش از ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده است.


دکتر رمضانی با بیان اینکه ایران جزو بیست و هشتمین کشور متعهد به حذف هپاتیت است و با جدیت این برنامه را در پیش گرفته است، گفت: در حال حاضر ۱۲۵ کشور دنیا در برنامه حذف هپاتیت عضویت دارند و به این نهضت پیوسته‌اند.


وی اظهار کرد: براساس آخرین امار جهانی ۲۶۰ میلیون نفر در دنیا هپاتیت B  و ۵۴ میلیون نفر به هپاتیت C مبتلا هستند.
طبق اظهارات رئیس اداره هپاتیت، سالانه یک میلیون و ۱۱۰ هزار مرگ ناشی از ابتلا به هپاتیت در دنیا اتفاق می‌افتد به این معنی که در هر ۳۰ ثانیه یک نفر مبتلا به هپاتیت در جهان جان خود را از دست می‌دهد.


دکتر رمضانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر در ایران دچار هپاتیت C هستند، بیان کرد: یک درصد جمعیت ایران مبتلا به هپاتیت B است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات قابل تحسین همکاران خصوصاً پرسنل گروه بیماری‌ها در معاونت بهداشتی اظهار کرد: کردستان در زمینه تشخیص هپاتیت B، درمان و بیماریابی کارنامه قابل قبولی دارد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر رضاعی افتتاح مرکز مشاوره هپاتیت سنندج را گام جدیدی در راستای تأمین سلامت مردم بیان کرد و گفت: با تلاش همکاران این حوزه این اقدام موفقیت بزرگی در نظام سلامت این استان است چراکه با بیماریابی و تشخیص به موقع می‌توان از انتقال بیماری به دیگران و هزینه‌های بالای درمان جلوگیری کرد.


رئیس مرکز بهداشت سنندج در حاشیه افتتاح این مرکز اظهار کرد: در راستای افزایش میزان دسترسی گروه‌های در معرض خطر بیماری هپاتیت، افراد دارای رفتارهای پر خطر و سایر گروه‌های هدف، ارائه خدمات آموزش، مشاوره، تشخیص درمان و مراقبت های هپاتیت C و B تقویت نظام غربالگری هپاتیت Bو C، شناسائی زود هنگام موارد ابتلا و پیشگیری از انتقال هپاتیت به اطرافیان و موارد تماس نزدیک، این مرکز افتتاح شد.


دکتر جهانبخش یوسفی افزود: با توجه با اینکه بیماری هپاتیت B و C همانند دیگر بیماری‌های مزمن در یک دوره طولانی بیماران را گرفتار و نیازمند مراقبت‌های بهداشتی درمانی پیوسته و زنجیره ایی است، لذا ماهیت بیماری ایجاب می نماید که اغلب بیماران در یک دوره طولانی تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.


وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری هپاتیت B در ایران به میزان ۱.۵ درصد وشیوع بیماری هپاتیت C به مقدار نیم درصد، لذا تشخیص و شناسائی زود هنگام بیماران و مراقبت و درمان از اهیمت به سزائی برخوردار است.


دکتر یوسفی در پایان اذعان کرد: بر اساس دستورالعمل کشوری این مرکز در شهر سنندج پذیرای بیماران سطح استان کردستان خواهد بود.
گفتنی است مرکز مشاوره هپاتیت در خیابان حافظ جنب سازمان انتقال خون و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهر سنندج راه اندازی شده است و اکنون به صورت ویژه به ارایه خدامت با بیماران مذکور خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha