چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 317040

کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: زنان باردار با عوارض جدی بیماری کووید-۱۹ مواجه و ۱۷ درصد آنان روانه بیمارستان می شوند.

عوارض جدی کووید-۱۹ در زنان باردار

سلامت نیوز:کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: زنان باردار با عوارض جدی بیماری کووید-۱۹ مواجه و ۱۷ درصد آنان روانه بیمارستان می شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "آنتونی فائوچی" کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا طی اظهاراتی گفت: زنان بارداری که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می شوند با خطر فزاینده ناشی از پیامدهای این بیماری روبرو هستند که حدود ۱۷ درصد آنها به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا می کنند. این در حالیست که زنانی که در دوران بارداری واکسینه شدند کمتر با واکنش های جانبی شدید روبرو شده اند.


وی افزود: اگر به تعداد کل موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در میان زنان باردار از ژانویه ۲۰۲۰ تا آوت ۲۰۲۱ توجه کنید، مشاهده می کنید که حدود ۱۱۰ هزار مورد ابتلا، ۱۹ هزار مورد پذیرش در بیمارستان و ۱۳۱ مورد فوتی گزارش شده است.


این کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی تاکید کرد: در مقابل بررسی داده های مربوط به ۳۵ هزار دریافت کننده واکسن که باردار بوده اند، نشان داد هیچ سیگنال ایمنی غیرعادی در میان زنان باردار دریافت کننده دو واکسن کروناویروس فایزر و مدرنا گزارش نشده است.


فائوچی گفت: بررسی واکنش ایمنی در زنان باردار و شیرده حاکی از فواید واکسن است که شامل تولید آنتی بادی و واکنش سلول های T است که می تواند در برابر تعدادی از سویه های کرونا مصونیت ایجاد کند. همچنین نوزادان از طریق آنتی بادی هایی که در شیر مادر وجود دارد در برابر بیماری مصون می شوند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha