سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 317342

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران از شبانه روزی شدن کار واکسیناسیون پایتخت در روز‌های اینده خبر داد.

تزریق شبانه روزی واکسن کرونا در تهران، بزودی

سلامت نیوز: فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران از شبانه روزی شدن کار واکسیناسیون پایتخت در روز‌های اینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زالی در حاشیه افتتاح یکصد و چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در بیمارستان نیکان در شمال شرق تهران افزود: با هدف تسریع در واکسیناسیون و به دستور وزیر بهداشت در روز‌های اینده ابتدا سه مرکز و سپس ده مرکز شبانه روزی تزریق واکسن انجام می‌شود.
وی با تشکر از مدیریت بیمارستان خصوصی نیکان که فضای مناسبی را برای واکسیناسیون مردم منطقه ۴ فراهم کرده است، گفت: این مرکز در ۵ روز اماده شد و از همه نهاد‌ها و سازمان‌ها عمومی و خصوصی تقاضا می‌شود برای سرعت گرفتن کار واکسیناسیون، اماکن و فضای مناسب خود را در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهند.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر با ابراز خرسندی از تامین انواع واکسن و ورود محموله‌های جدید افزود: ۱۰۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در کلانشهر تهران و به طور کلی ۱۳۲ مرکز در استان تهران کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند و امیدوارم با تامین واکسن، سرعت بیشتری در تلقیح ان شاهد باشیم.
زالی افزود: تاکنون ۵ میلیون و ۶۱۱ مورد تزریق واکسن کرونا در استان تهران صورت گرفته که سهم تزریق واکسن دوز دوم یک میلیون ۶۳۰ هزار دوز است، البته این عدد راضی کننده نیست و تلاش می‌کنیم با حفظ کرامت؛ شهروندی به دور از ازدحام و شلوغی واکسن دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مشکل پیامک دریافت کنندگان دوز دوم واکسن نیز حل شده است، گفت: با تلاش همکاران در مرکز فناوری اطلاعات از این پس نوبت دهی در تهران به صورت توام اعلام می‌شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

روند کاهشی بیماری کرونا در تهران

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلان شهر تهران با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰۰ بیمار بستری از مراکز درمانی تهران ترخیص شده اند، از روند کاهشی آمار ابتلا به بیماری کرونا در تهران خبر داد.
دکتر علیرضا زالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: ظرفیت تخت‌های اورژانس که پیش از این حدود ۶۰۰ بیمار در لیست انتظار تخت قرار داشتند هم اکنون این عدد به کمتر از ۲۰۰ بیمار تنزل یافته که نشان دهنده کاهشی شدن روند بیماری در استان تهران است.
وی افزود: براساس آمار‌ها در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز تعداد بیماران بستری کووید ۱۹ در استان تهران ۸ هزار و ۵۳۵ نفر هستند و در حوزه مراجعان سرپایی این عدد به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.
وی گفت: تعداد بیماران جدید بستری شده در این مدت نیز حدود هزار و ۹۰۰ بیمار است که از این تعداد ۲۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.
دکتر زالی درباره بحث واکسن هراسی و تبلیغات سوء مبنی بر بی کیفیت بودن واکسن‌های موجود در کشور اضافه کرد: از منظر علمی و سازمان بهداشت جهانی بعنوان مرکز معتبر جهانی هر واکسنی که اثربخشی بیش از ۵۰ درصد داشته باشد بعنوان مقبول شناخته می‌شود و خوشبختانه همه واکسن‌های موجود در سبد وارداتی ایران و تولید داخل، این معیار را از نظر کیفیت و اثربخشی لازم دارد.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلان شهر تهران گفت: هم اکنون دو نوع واکسن که در سبد واکسن‌های توزیعی کشور قرار دارد، امروز به فاز چهارم بالینی در عرصه جهانی وارد شده که خبر بسیار خوبی است و بنابراین به گفته مسئولان بهداشت جهانی، بهترین واکسن، همان است که در دسترس قرار دارد.
وی تصریح کرد: برای اینکه از خیز‌های بعدی بیماری در تهران و دیگر استان‌های کشور جلوگیری کنیم نیازمند افزایش سرعت واکسیناسیون هستیم و واکسن هراسی هیچ توجیهی ندارد و همانطور که در گزارش‌های بین المللی بهداشتی آمده است آمار افراد واکسینه شده در میزان بستری در بخش‌های ویژه، موارد ابتلای شدید و میزان مرگ و میر به شکل چشمگیری نسبت به افراد واکسن نزده کمتر بوده است.
دکتر زالی همچنین درباره ورود واکسن‌های آمریکایی به کشور نیز گفت: تاکنون هیچ یک از واکسن‌های تولید آمریکا با نام فایزر در سبد واکسن ایران وارد نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha