یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش باران در ۸ استان کشور / دریای خزر طی ۳ روز آینده مواج است

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و همچنین به تدریج در خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه امروز شدت بارش‌ها را در استان‌های گیلان و غرب مازندارن و فردا در استان‌های مازندارن، گلستان و غرب خراسان شمالی رخ می‌دهد، افزود: در مناطقی که امروز در آن‌ها بارندگی داریم، فردا هم بارش‌‍‌ها ادامه دارند.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی انتظار بارش پراکنده را داریم، توضیح داد: طی امروز و فردا در ارتفاعات شمال غرب هرمزگان و ارتفاعات جنوبی فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعدوبرق و گاهی وزش باد رخ می‌دهد.


رفیعی با اشاره به اینکه از امروز تا پایان هفته پدیده غالب در نیمه شرقی کشور از جمله شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان وزش باد شدید است که گاهی سبب خیزش گردوخاک در این مناطق می‌شود، اظهار کرد: امروز برای جنوب استان‌های تهران و سمنان و همچنین استان‌های قم، البرز، غرب ایلام و خوزستان وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن بیان اینکه طی ۳ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است و از بعد از ظهر امروز مناطق شمالی خلیج‌فارس و جمعه کل خلیج‌فارس مواج می‌شود، ادامه داد: از روز‌های شنبه و یکشنبه بیشتر مناطق کشور جوی آرام را دارند، اما در نوار شمالی با افزایش نسبی دما مواجه هستیم.


این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: تهران امروز آسمانی صاف دارد و وزش باد برای آن پیش‌بینی می‌شود. حداقل دمای پایتخت امروز ۲۰ درجه و حداکثر دمای آن امروز به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha