معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، اقدامات و خدمات این جمعیت برای مراسم اربعین حسینی امسال را تشریح کرد.

اعزام ۴۰۰ پزشک و پرستار هلال‌احمر به عراق / اولین پرواز برای اربعین از ۲۸ شهریور

سلامت نیوز:معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، اقدامات و خدمات این جمعیت برای مراسم اربعین حسینی امسال را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر طاهر درودی درباره اقدامات هلال احمر برای اربعین امسال، گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، امسال هلال احمر یک مرکز درمانی در شهر نجف اشرف و یک مرکز درمانی هم در کربلا خواهد داشت. با توجه به اینکه امسال حضور پیاده زائران ایرانی و خروج به صورت زمینی را نداریم، بین راه را جمعیت هلال احمر پوشش نمی‌دهد.


وی افزود: طبق برنامه با توجه به اینکه تاریخ قطعی پروازها هنوز مشخص نشده، اما احتمالا اولین پروازها از 28 شهریور خواهد بود، نیروهای ما هم از همان روز اعزام می‌شوند و ان‌شاءالله تا روز 23 صفر هم ارائه خدمات به زائران را خواهیم داشت.


درودی درباره وضعیت اعزام پزشک و کادر درمان برای ارائه خدمت در درمانگاه‌های هلال احمر، گفت: باتوجه به اینکه امسال زائر ایرانی به صورت زمینی اعزام نمی‌شود و با توجه به تاییدیه‌ای که عراقی‌ها و وزارت کشور عراق داده است، تعداد افرادی ایرانی که می‌توانند اعزام شوند، حدود 30 هزار نفر است. بر همین اساس ستاد مرکزی اربعین تصمیم گرفت این تعداد را بین موکب‌ها و عوامل خدماتی توزیع کند. به همین دلیل ما هم ترکیب تیم پزشکی‌مان نسبت به سال‌های قبل که مراکز متعددی را به عنوان مراکز درمانی با پوشش پزشک، پرستار و تیم‌های تخصصی تحت پوشش داشتیم، به نسبت کمتر شده است.


وی گفت: بر همین اساس در قالب دو تیم و دو مجموعه کربلا و نجف، پزشکان و پرستاران باتجربه انتخاب شدند، هماهنگی‌های لازم انجام شده و کارهای ثبت نام و ارسال مدارک‌شان برای ویزا در حال انجام است تا برای اعزام‌شان هماهنگی‌ها انجام شود. مجموعه تیم‌مان که شامل گروه درمانی پزشک، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنیسین‌ها و ... است و سایر عوامل‌مان حدود 400 نفر هستند.


درودی درباره ارسال دارو نیز گفت: با توجه به اینکه اعزام زائر کمتر شده، تلاش‌مان بر این است که تعداد زیادی از داروهایمان را از موجودی انبارهای کربلا و نجف تامین کنیم. اگر مختصری کسری هم باشد، در محل تامین می‌شود. اولین پرواز برای اربعین از 28 شهریور انجام می‌شود. البته چند نفر از تیم راه‌اندازی ما برای آماده‌سازی درمانگاه‌ها، ممکن است چند روز زودتر اعزام شوند، اما اصل اعزام‌ها از 28 شهریور خواهد بود.


وی درباره الزام به واکسیناسیون افرادی که برای اربعین اعزام می‌شوند، گفت: ظاهرا طبق بحثی که مطرح شده، واکسیناسیون باید برای کسانیکه اعزام می‌شوند، انجام شده باشد. تیم هلال احمر با توجه به اینکه تیم بهداشت و درمان هستند، واکسینه شدند و از این بابت نگرانی نداریم. امسال طبق مصوبه خروج زمینی زائران را نخواهیم داشت و همه به صورت هوایی انجام می‌شود. قاعدتا پروتکل‌های وزارت بهداشت مانند واکسیناسیون و ... باید رعایت شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha