سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 317679

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در استان تهران پاییز امسال با کاهش بارش و تا حدی افزایش دما همراه خواهد بود.

کاهش بارش در استان تهران طی پاییز

سلامت نیوز:مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در استان تهران پاییز امسال با کاهش بارش و تا حدی افزایش دما همراه خواهد بود.


به گزارش سلامت نیوز، مجتبی جلالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آخرین خروجی مراکز پیش بینی فصلی داخلی و خارجی بیانگر آن است که متوسط بارش استان طی سه ماه آینده (ماه‌های مهر تا آذر) کمتر از مقدار متوسط دوره آماری بلند مدت (نرمال) باشد علاوه بر آن انتظار می‌رود متوسط دما در این مدت در حد نرمال و با تمایل به بیش از مقدار بلند مدت یعنی ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال باشد.به نظر می‌رسد که با این شرایط خشکسالی طی ماه‌های ابتدایی فصل پاییز نیز ادامه داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: این پیش‌بینی‌ها همانند دیگرانواع پیش‌بینی با درصدی از احتمال بیان می‌شوند و معمولا خطای خاص خود را دارند. پیش‌بینی‌های فصلی معمولا با احتمال وقوع ۶۰ درصد اعتبار دارند و در ابتدای هر ماه بروزرسانی می‌شوند و لازم است توسط کاربران پیگیری شود.


به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران طی سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بارش استان تهران حدود ۱۹ درصد کاهش یافته است. وی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی فصلی، به نظر می‌رسد که پاییز امسال با کاهش بارش و تا حدی افزایش دما همراه باشد، گفت: این شرایط به نوعی به معنی پایداری بیشتر در شرایط جوی است و احتمالا سبب افزایش آلودگی در فصل پاییز به‌ویژه در نیمه دوم این فصل می‌شود.


جلالی در پایان تاکید کرد: بدیهی است از الان باید برای کاهش آلودگی هوای تهران طی پاییز تمهیدات لازم توسط مسئولان امر و در بخش‌های مختلف اجرایی اندیشیده شود و کنترل و مدیریت تولید انواع آلودگی‌های صنعتی و شیمیایی باید در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha