چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 318062

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک داروی ضد هورمونی که به تازگی تولید شده است، می‌تواند رشد تومور را کند کرده و در درمان زنان مبتلا به سرطان سینه موثر باشد.

دارویی جدید برای درمان شکل رایج سرطان سینه

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک داروی ضد هورمونی که به تازگی تولید شده است، می‌تواند رشد تومور را کند کرده و در درمان زنان مبتلا به سرطان سینه موثر باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،داده های این مطالعه نشان داد زنان مبتلا به سرطان رایج سینه در مراحل اولیه درمان با داروی giredestrant به مدت دو هفته، سطح پایینی از پروتئین به نام Ki۶۷ نسبت به زنانی داشتند که قرص های تجویز شده برای کاهش استروژن مصرف می کردند.


به گزارش  خبرگزاری یونایتدپرس، پروتئین Ki۶۷ هنگام تقسیم سلول های سرطانی سینه تولید می شود.


به گفته محققان، بیمارانی که به مدت دو هفته تحت درمان با giredestrant قرار گرفتند، بیش از ۸۰ درصد پروتئین Ki۶۷ در تومور آنها کاهش یافت.
آنها می گویند افرادی که با داروی کاهش دهنده استروژن به نام «آناستروزول» تحت درمان قرار گرفتند، با کاهش ۶۷ درصدی پروتئین Ki۶۷ روبرو شدند.


دکتر «سارا هورویتز»، یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه مطبوعاتی گفت: نتایج مطالعه ما نشان می دهد که تجویز زودهنگام داروی giredestrant، تقسیم سلولی به اندازه بسیار زیادی نسبت به درمان استاندارد ما کاهش می دهد.


هورویتز که مدیر برنامه تحقیقات بالینی سرطان سینه در مرکز جامع سرطان UCLA Jonsson در کالیفرنیا است، گفت: ما از نتایج مطالعات دیگر می دانیم زمانی که پروتئین Ki۶۷ یک تومور پس از دو هفته درمان ضد هورمونی کاهش می یابد، احتمال عود این بیماری در درازمدت کمتر می شود.


Giredestrant بخشی از طبقه جدیدی از درمان های هورمونی به نام تجزیه کننده های انتخابی گیرنده استروژن است که به شکل قرص به جای تزریق مصرف می شود.


سرطان سینه به نوعی سرطان گفته می‌ شود که از بافت پستان آغاز می‌شود. نشانه‌های این سرطان شامل توده در پستان، تغییر در شکل ظاهری، فرورفتگی‌های کوچک پوستی، خروج مایع از نوک پستان، نوک فرورفته پستان یا پوست قرمز و خشک (پوسته‌پوسته) پستان است. در بیماران دچار متاستاز، دردهای استخوانی، تورم و بزرگی غدد لنفاوی، تنگی نفس یا زردی (یرقان) هم ممکن است دیده شود.


نتایج این مطالعه در کنگره انجمن سرطان شناسی پزشکی اروپا ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha