چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

فوق تخصص جراحی‌های قلب و عروق گفت: وقتی پمپاژ عضله قلب به هر دلیل کاهش پیدامی کند؛ تنگی نفس، تورم وجمع شدن مایع در اندام های تحتانی بدن را به همراه خواهد داشت.

چند علامت جدی نارسایی قلبی

سلامت نیوز:فوق تخصص جراحی‌های قلب و عروق گفت: وقتی پمپاژ عضله قلب به هر دلیل کاهش پیدامی کند؛ تنگی نفس، تورم وجمع شدن مایع در اندام های تحتانی بدن را به همراه خواهد داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علی امیر احمدی فوق تخصص جراحی‌های قلب و عروق  درباره علائم نارسایی‌های قلبی گفت: کاهش عملکرد عضله قلبی همان نارسایی قلبی است. میزان فشردگی عضله قلبی در افراد طبیعی حدود 55 تا 60 درصد است. علائم این بیماری متناسب با شدت آن متغیر است و می‌تواند درگیری دستگاه های مختلف بدن را به همراه داشته باشد وقتی پمپاژ عضله قلب به هر دلیل کاهش پیدامی کند؛ تورم وجمع شدن مایع در اندام های تحتانی را به همراه خواهد داشت.


وی افزود: این مایع ممکن است پشت قبل و ریه ها بمامد و موجب تنگی نفس در فرد شود. افرادی که نارسایی قلبی دارند نفس کم می‌آورند، انرژی کمی دارند و قادر به انجام فعالیت‌های روزانه نیستند. اما آنچه خیلی مهم است این است که قلب عضو بسیار نجیبی است و معمولا تا درگیری خیلی شدیدی نداشته باشد نارسایی آن علامتی ندارد. حتی در برخی مواقع عملکرد عضله قلبی به 25 درصد کاهش می‌یابد ولی علامتی در فعالیت‌های معمولی وجود ندارد فقط هنگامی متوجه مشکل می شویم که فعالیتی شدید داشته باشیم.


احمدی تاکید کرد: افراد باید در طول زمان زندگی خود به طور منظم به پزشک مراجعه کرده و تست شوند. آنها باید با مراجعه به پزشک متخصص قلب از عملکرد قلب خود آگاهی یابند.


وی افزود: نارسایی قلبی به دو گروه ژنتیکی و اکتسابی دسته بندی می شود. این نارسایی در کودکان ، نوجوانان و جوانان مشاهده می شود که به کاردیومیوپاتی معروف است. در این حالت یا عضله مورد تهاجم سیستم ایمنی بدن قرار می‌گیرد یا نقایص متابولیکی و سوخت و ساز و نقص‌های دیگری دارد. قالب این بیماری‌ها درمان خاصی ندارد و معمولا درگیری قلبی پیشرفت می کند.


وی خاطرنشان کرد: نقایص دریچه های قلب و بیماری‌های ویروسی مثل کرونا هم می‌تواند موجب نارسایی عملکرد عضله قلب شود.
فوق تخصص جراحی‌های قلب و عروق بر اهمیت پیشگیری نسبت به درمان تاکید کرد و گفت: این بیماری باید در مراحل اولیه شناسایی و درمان شود. آنچه مهم است مراجعه به پزشک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha