یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 318520

نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی امروز یکشنبه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد.

اعلام نتایج آزمون دستیاری تخصص امسال

سلامت نیوز: نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی امروز یکشنبه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی امروز یکشنبه ۱۱ مهر بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir قرار می گیرد و پذیرفته شدگان این آزمون می توانند طبق جدول زمانی که اعلام خواهد شد نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی اقدام کنند.

چهل و هشتمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی صبح روز سه شنبه ۸ تیرماه در ۲۸ حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

تعداد ۵۹ نفر از داوطلبان آزمون فوق مبتلا به کرونا بودند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت این افراد در مکانی جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

در آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم که در سال ۹۹ برگزار شده بود، بیش از ۱۴ هزار داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۷ درصد کارت گرفته بودند و از این میان ۱۲۰ داوطلب مبتلا به کرونا بودند. بررسی آماری دو دوره آزمون دستیاری سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می دهد آمار داوطلبان این آزمون کاهش یافته است.

در جلسه اخیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا حد امکان ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۸ در برخی رشته‌ها بر اساس نیاز وزارت بهداشت و درمان افزایش پیدا کند.

پیش از این برای چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، میزان ۳ هزار و ۶۲۷ نفر ظرفیت در نظر گرفته شده بود که با اعمال تغییراتی این ظرفیت به ۴ هزار و ۲۹۴ نفر افزایش یافت و تعداد افرادی که پذیرفته می شوند ۶۶۷ نفر بیشتر شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha