در بین بزرگسالان کمتر کسی را می‌توان یافت که به کمردرد مبتلا نشده باشد و این درد را در ناحیه کمر و ستون فقرات خود احساس نکرده باشد. به دلیل آن که کمردرد، یکی از دردهای شایع است و دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز آن شود. در این هنگام خیلی اوقات محصولات ارتوپدی به کمک ما می آیند، به همین جهت ما استفاده از کمربند طبی را برای درمان کمردرد پیشنهاد می‌کنیم، به شرط آن که شما بدانید کمردرد شما به چه دلیلی حاصل شده تا بتوانید مناسبترین نوع کمربند را انتخاب نمایید.

درمان کمردرد با کمربند طبی

سلامت نیوز: در بین بزرگسالان کمتر کسی را می‌توان یافت که به کمردرد مبتلا نشده باشد و این درد را در ناحیه کمر و ستون فقرات خود احساس نکرده باشد. به دلیل آن که کمردرد، یکی از دردهای شایع است و دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز آن شود. در این هنگام خیلی اوقات محصولات ارتوپدی به کمک ما می آیند،  به همین جهت ما استفاده از کمربند طبی را برای درمان کمردرد پیشنهاد می‌کنیم، به شرط آن که شما بدانید کمردرد شما به چه دلیلی حاصل شده تا بتوانید مناسبترین نوع کمربند را انتخاب نمایید.

کمردرد

در ادامه این مطلب شما با انواع کمردردها و علت آن و همچنین کمربند طبی مناسب آن آشنا خواهید شد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کمردرد بر اثر چه علت و عواملی ایجاد می‌شود؟

کمردرد ممکن است به صورت خفیف حاصل شود و یا توام با دردهای بسیار زیاد باشد به طوری که شخص از حرکت کردن بازماند و انجام کارهای روزانه وی با اختلال مواجه شود اما همان طور که پیشتر اشاره کردیم این درد شایع بوده و هر فردی در طی زندگی خود ممکن است بارها به انواع مختلف کمردرد به دلایل گوناگون دچار شود. از شایع‌ترین علت‌های کمردرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کشیده شدن رباط و عضلات کمر:

بلند کردن و جابجا کردن اجسام سنگین یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که می‌تواند باعث آسیب رساندن به عضلات دو طرف کمر، کشیده شدن رباط و درد در ستون فقرات شود و دردی خفیف تا شدید را برای افراد مختلف به وجود بیاورد.

بیرون زدن دیسک:

یکی دیگر از دلایلی که باعث کمردرد می‌شود و دردی شدید را می‌توان به همراه داشته باشد، بیرون زدن دیسک است. اگر از آناتومی بدن اطلاع داشته باشید، می‌دانید که در بین استخوانهای ستون فقرات که مهره مهره است یک بالشتک کوچک قرار دارد که از وارد شدن ضربه به ستون فقرات جلوگیری می‌کند اما اگر ضربه و یا فشار بیش از اندازه باشد این دیسک بیرون زده و یا پاره می‌شود در این شرایط فشار زیادی روی اعصاب ستون فقرات وارد می‌شود و سیاتیک را به وجود خواهد آورد که لازم است علاوه بر استراحت از کمربند طبی نیز برای تسکین آن استفاده نمایید.

اسکولیوز:

یکی دیگر از علت‌هایی که باعث بروز کمردرد می‌شود نوعی از ناهنجاری است که به اسکرولیز معروف است. این مشکل که در سنین میانسالی رخ می‌دهد باعث می‌شود ستون فقرات به یک سمت منحرف شود و با درد زیادی همراه باشد.

کمربند طبی

آرتروز در ناحیه کمر:

همان طور که می‌دانید دردهای آرتروزی ممکن است در نواحی مختلف بدن مانند دستها، پاها، کمر و گردن و .. مشاهده شود. اما هنگامی که آرتروز در ناحیه کمر به وجود می‌آید موجب تنگ شدن کانال نخاعی شده و درد زیادی را شایع شود.

 استئوآرتریت: این مورد نیز یکی از دلایل شایع کمردرد به شمار می‌آید و و در اثر آن غضروف بین مفاصل در قسمت پایین کمر دچار آسیب دیدگی می‌شود که با درد همراه است.

پوکی استخوان:

از دیگر دلایل شایعی که موجب کمردرد می‌شود می‌توان به پوکی استخوان اشاره کرد. با بالا رفتن سن تراکم استخوان‌ها کم شده و حالت شکنندگی پیدا می‌کنند به این ترتیب مهره‌های ستون فقرات بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته و با هر فشاری می‌توانند دچار شکستگی‌های کوچک شوند و درد بسیاری را به بیمار تحمیل نمایند.

اما علاوه بر تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم، قرارگیری بدن در حالت نامساعد به مدت طولانی، وجود مشکل در کلیه مانند عفونت و سنگ، سرطان و وجود تومور نیز می‌تواند از دلایل درد در ناحیه کمر باشد.

برای درمان کمردرد چه باید کرد؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، هنگامی که دچار کمردرد می‌شوید لازم است ابتدا علت به وجود آورنده آن را شناسایی کنید تا بتوانید برای درمان کمردرد اصولی‌ترین و درست‌ترین روش را در پیش بگیرید. 

در اغلب موارد مراقبت‌های فردی و درمان‌های خانگی می‌تواند در درمان کمردرد موثر باشد اما درمان کمردرد اصولا نیاز به مدت زمان طولانی دارد بنابراین چنانچه دچار آسیب و درد در ناحیه کمر شدید صبور باشید و زمانی را بدون استرس به استراحت اختصاص دهید، اما اگر پس از دو الی سه روز این درد کاهش نیافت، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان کمردرد با استفاده از کمربند طبی

یکی از راه‌های درمان کمردرد استفاده از کمربند طبی است. در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی انواع مختلفی از کمربند طبی را تولید کرده‌اند که تا حد زیادی در درمان کمردرد موثر واقع شده‌اند. کمربند طبی می‌تواند به حالت پشتیبان عمل کرده و در مقابل فشارهایی که از بیرون به کمر شما وارد می‌شود تعادل و ثبات بدن شما را در این ناحیه تامین نماید و دردهای ناشی از دیسک کمر، سیاتیک و گودی کمر را که بسیاری افراد به آن دچارند را برطرف نماید. از انواع کمربند طبی می‌توان در درمان مشکلات زیر در ناحیه کمر استفاده کرد.

درمان کمردرد با کمربند طبی

  • در درمان دیسک کمر: برای درمان کمردرد ناشی از دیسک کمر، چنانچه دیسک برآمده و یا پاره شده باشد می‌توان از کمربند طبی استفاده نمود در این شرایط بهتر است از این محصول برای نگهداشتن ستون فقرات در یک حالت ثابت استفاده نمایید.
  • برای رفع گودی کمر: انحنای ستون فقرات در ناحیه کمر تا اندازه‌ای طبیعی است اما چنانچه این قوس بیش از اندازه باشد، می‌تواند باعث خارج شدن بدن از حالت تعادل طبیعی خود شود و به ستون فقرات فشار وارد نماید. این مشکل می‌تواند با درد همراه باشد و چه در زمان انجام فعالیت‌های روزانه و چه به هنگام خواب باعث اذیت فرد شود. با استفاده از کمربند طبی مخصوصی که برای رفع گودی کمر طراحی شده می‌توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف نمود.
  • تسکین درد پس از عمل جراحی کمر: گاهی برخی از مشکلات در ناحیه کمر را نمی‌توان با استفاده از کمربند طبی درمان کرد و لازم است فرد حتما تحت اعمال جراحی قرار گیرد اما پس از انجام عمال جراحی برای مدتی بدن فرد باید در یک حالت تعادل و به دور از هرگونه فشاری قرار گیرد تا بهبود یابد. در این شرایط استفاده از کمربندی طبی برای محافظت از قسمتی که تحت جراحی قرار گرفته بسیار کارآمد خواهد بود.

انواع کمربند طبی و کاربرد آنها

مدل های بسیار متفاوتی از کمربند طبی تولید شده تا بتوانند مشکلات مختلف مربوط به کمر را درمان کنند. بعضی از این کمربندها کاملاً نرم ساخته شده و بیشتر عملکرد گرم کننده دارند و بعضی نمونه های دیگر کاملا سخت ساخته می شوند تا پشتیبانی قوی برای حفاظت از عضلات کمر ایجاد کنند. بعضی از مدل ها مثل کمربند های سایبرتک و نیمه سخت به شکلی ساخته می‌شوند که حالت بینابینی داشته و هر دو نقش کمربند نرم و سخت را به شکل معمولی ایفا کنند.
کمربند های فری سایز به شکلی ساخته می‌شوند که مناسب افراد با اندامهای متفاوت باشد و قابلیت تغییر سایز زیادی برای آنها در نظر گرفته شده. به همین دلیل به نسبت مدل های معمولی کاربرد بیشتری دارند و میتوانند مدت زمان زیادی برای یک یا چند نفر مورد استفاده قرار گیرند. 
تمام مدل های بیان شده می توانند برای مشکلات شایع کمر مورد استفاده قرار گیرد اما از آنجایی که کمربند های سخت پشتیبانی بهتری ایجاد می کنند معمولاً انتخاب های مناسب تری برای مشکلات جدی به حساب می آیند. در سایت تن یار می توانید مدل های مختلف کمربند طبی را مشاهده و خریداری نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha