سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 318953

قارچ‌ها به دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی دارند، خبرساز شده‌اند. نتایج تحقیقات جدید به رهبری دانشکده پزشکی هرشی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که این غذاهای فوق‌العاده، نه تنها خطر ابتلا به سرطان و مرگ‌زودرس را کاهش می‌دهند بلکه ممکن است برای سلامت روان افراد نیز مفید باشند.

کاهش خطر ابتلا به افسردگی با مصرف قارچ

سلامت نیوز: قارچ‌ها به دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی دارند، خبرساز شده‌اند. نتایج تحقیقات جدید به رهبری دانشکده پزشکی هرشی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که این غذاهای فوق‌العاده، نه تنها خطر ابتلا به سرطان و مرگ‌زودرس را کاهش می‌دهند بلکه ممکن است برای سلامت روان افراد نیز مفید باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان داده‌های مربوط به رژیم‌غذایی و سلامت‌روانی بیش از ۲۴ هزار بزرگسال آمریکایی را در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ جمع‌آوری کردند و دریافتند، افرادی که قارچ مصرف کرده‌اند شانس کمتری برای ابتلا به افسردگی دارند.


به گزارش مدیکال اکسپرس،محققان اظهار کردند: قارچ حاوی ارگوتیونین (آنتی‌اکسیدان) است که می‌تواند از بدن در برابر آسیب‌سلولی و بافتی محافظت کند.


نتایج بررسی‌ها نشان داده است که آنتی‌اکسیدان‌ها از چندین بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلال‌ دوقطبی و افسردگی جلوگیری می‌کند.


جیبریل با، محقق ارشد این بررسی افزود: قارچ‌ها منبع فوق‌العاده اسید آمینه ارگوتیونین هستند (یک ضدالتهاب که توسط انسان قابل سنتز نیست) و مقادیر بالای این ماده ممکن است خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد که با کاهش علائم افسردگی نیز همراه خواهد بود.


قارچ خوراکی دکمه‌ای، متداول‌ترین نوع قارچ در ایالات‌متحده و حاوی پتاسیم است که اضطراب را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، برخی از گونه‌های دیگر قارچ‌های خوراکی به ویژه Hericium erinaceus (قارچ یال شیر) می‌تواند بر پیشگیری از اختلالات عصبی ازجمله افسردگی تاثیر بگذارد.


نتایج این بررسی نشان داد که مصرف زیاد قارچ با مزایای بیشتر همراه نیست.


محققان این بررسی به دنبال این موضوع هستند که آیا با جایگزینی یک وعده گوشت قرمز با یک وعده قارچ روزانه می‌توان خطر افسردگی را کاهش داد.


این تیم تجزیه و تحلیل ثانویه انجام داد تا ببیند آیا می‌توان با جایگزینی یک وعده گوشت قرمز یا فرآوری‌شده با یک وعده قارچ در روز، خطر افسردگی را کاهش داد و نتایج بیان کرد که این جایگزینی با کاهش احتمال افسردگی مرتبط نیست.


پیش از این، تحقیقات اندکی برای بررسی ارتباط بین مصرف قارچ و افسردگی انجام شده است و این مطالعه می‌تواند اهمیت مصرف قارچ به‌ عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و پیشگیری از بیماری‌ها را برجسته کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha