موارد اشتباهی وجود دارند که شما با انجام آن‌ها به صورت ناخودآگاه باعث می‌شوید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شود.

اشتباهات رایجی که سیستم ایمنی بدنتان را ضعیف می‌کند

سلامت نیوز: موارد اشتباهی وجود دارند که شما با انجام آن‌ها به صورت ناخودآگاه باعث می‌شوید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت تغذیه ای Eat This برخی از عادت های روتین و یا کارهای روزانه منجر به کاهش عملکرد و تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد می شود.

۱. فرد تنهایی هستید یا برای مدت طولانی در روز تنها می‌مانید. تنهایی و عدم ارتباط با افراد دیگر، باعث بروز استرس مزمن می‌شود که سیستم ایمنی بدن شما را در دراز مدت تضعیف خواهد کرد.

۲. دارای کمبود ویتامین دی (D) هستید. سیستم ایمنی بدن برای سالم ماندن، به مقدار کافی این ویتامین نیاز دارد که باید با مصرف خوراکی‌های مناسب آن را وارد بدن خود کنید.

۳. دست‌های خود را به طور مرتب به خصوص قبل از غذا خوردن یا بعد از خارج شدن از سرویس بهداشتی نمی‌شویید.

۴. زمان لازم برای از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌هایی که روی دست‌ها می‌نشینند، بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه با مایع مناسب شستشو است.

۵. خواب کافی ندارید. همان طور که خواب بیش از اندازه باعث ایجاد بی‌حالی می‌شود، کم خوابی از تولید هورمون‌های مورد نیاز برای حفظ سلامتی بدن جلوگیری می‌کند و شما را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

۶. مدام در معرض استرس و تنش عصبی قرار دارید. این موضوع باعث ایجاد اختلال در عملکرد اعصاب بدن می‌شود که نتیجه آن تضعیف سیستم ایمنی بدن شما است.

۷. در فروشگاه‌ها بعد از خرید کردن دست‌های خود را ضدعفونی نمی‌کنید. باید بدانید که قطعا بعد از تماس و لمس چیز‌های مختلف در فروشگاه دست‌های شما به شدت آلوده هستند و ممکن است این آلودگی‌ها را وارد بدن خود کنید.

۸. واکسن سالانه آنفلوانزا را دریافت نمی‌کنید. پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند تمام بزرگسالان هر ساله برای تزریق دوز مناسب واکسن آنفولانزا اقدام کنند تا در معرض بیماری‌های جدید که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را ضعیف می‌کند، قرار نگیرند.

۹. به اندازه کافی ورزش نمی‌کنید و تحرک کافی ندارید. همین امر به مرور زمان باعث تحلیل رفتن عضلات و بافت‌های بدن شده و شما را در برابر بیماری‌های مختلف ضعیف می‌کند.

۱۰. بیش از حد لازم ورزش می‌کنید. باید این را به خاطر داشته باشید که افراط کردن در هیچ کاری نتیجه مثبتی ندارد. این افراط در ورزش کردن نیز خوب نیست و باعث فشار بیش از حد به بدن می‌شود. شما در طی انجام دادن ورزش‌های سنگین، ممکن است آب و چربی میان بافتی زیادی را از دست بدهید که برای سلامتی شما مضر است.

۱۱. بیش از حد به نوشیدنی‌های الکلی و مضر علاقه مندید. مصرف الکل علاوه بر مضرات فراوانی که برای بدن دارد، در طولانی مدت سیستم ایمنی بدن شما را نیز ضعیف می‌کند و بدن تان را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها خواهد کرد.

۱۲. در وسایل نقلیه، روزانه افراد بسیار زیادی حضور دارند که باعث می‌شود این مکان‌ها به منبع بسیار مناسبی برای انواع باکتری‌ها و موارد بیماری‌زا تبدیل شوند. تماس شما با سطوح مختلف در این مکان‌ها می‌تواند سیستم ایمنی شما را ضعیف کند.

۱۳. مصرف قند و شکر بالایی دارید. مصرف بیش از اندازه شکر در بدن باعث ایجاد التهاب درون بافت‌ها می‌شود که با تضعیف گلبول‌های سفید، ایمنی بدن را کاهش می‌دهد.

۱۴. اضافه وزن دارید. چربی زیاد درون بدن ایجاد مشکل می‌کند و باعث می‌شود شما سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید. برای سلامتی باید وزن خود را کاهش دهید.

۱۵. بیش از اندازه و بدون دستور پزشک از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنید. آنتی بیوتیک‌ها دارو‌های بسیار قوی برای از بین بردن دشمنان بدن هستند که مصرف زیاد آن‌ها خصوصا بدون تجویز پزشک متخصص به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

۱۶. ر طول روز به اندازه لازم آب نمی‌نوشید. با افزایش سن، احتمال دهیتراته شدن بدن بالاتر می‌رود و شما باید بیشتر از قبل در طول روز آب بنوشید. آب مواد مغذی و اکسیژن را به سلول‌های شما می‌رساند و باکتری‌ها را از طریق مثانه دفع می‌کند.

۱۷. شما تلفن همراه خود را به صورت منظم تمیز نمی‌کنید.

۱۸. در محیط کار از مواد ضدعفونی کننده استفاده نمی‌کنید. محیط‌های کاری به دلیل وجود افراد متعدد و رفت و آمد‌های فراوان مراجعان، از آلوده‌ترین مکان‌هایی است که شما در طول روز در آن‌ها حضور پیدا می‌کنید.

۱۹. بعد از تماس دست‌هایتان با دستگیره در، صورت خود را لمس می‌کنید. دستگیره‌ها یکی از آلوده‌ترین سطوح ممکن برای لمس کردن هستند و شما باید بعد از لمس آن‌ها، دست‌هایتان را به طور مناسب از آلودگی‌ها پاک کنید.

۲۰. به آلرژی یا حساسیت فصلی مبتلا هستید. عواملی که در بدن شما ایجاد حساسیت می‌کنند، می‌توانند به راحتی سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کنند و شما را دچار بیماری نمایند. پس بهتر است در فصلی که دچار حساسیت هستید، بیشتر از همیشه مراقب سلامتی خود باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha