این روزها در کلان شهرها، با شلوغی و فعالیت کارخانه ها، مراکز صنعتی و در نتیجه آلودگی هوا مواجه هستیم. در کنار این موارد به دلیل افزایش سرعت زندگی، افراد سبک زندگی ناسالمی را پیش گرفته و تغذیه نامناسبی را نیز دریافت می کنند.

کدام ترکیبات به پاک سازی بدن کمک می کنند؟

مسئله آلودگی های محیطی و سبک زندگی نامناسب در کلان شهرها:

این روزها در کلان شهرها، با شلوغی و فعالیت کارخانه ها، مراکز صنعتی و در نتیجه آلودگی هوا مواجه هستیم. در کنار این موارد به دلیل افزایش سرعت زندگی، افراد سبک زندگی ناسالمی را پیش گرفته و تغذیه نامناسبی را نیز دریافت می کنند. استنشاق آلاینده های هوا و جذب مواد سمی از ریه ها و تجمع آن ها در بافت های بدن باعث آسیب های جبران ناپذیری مانند عوارض تنفسی، بیماری های کبدی و سرطان ها می شود، افزایش میزان آلاینده های هیدروکربنی، تجمع مواد سمی بیشتری در بدن در پی دارد که باید به نحوی آن ها را خنثی کرد یا از بدن خارج نمود. بخشی با اصلاح سبک زندگی و بخشی با مصرف مواد سالم و خارج کننده ی مواد سمی باید انجام شود. مصرف سبزیجات و میوه ها بخاطر دارا بودن مواد آنتی اکسیدان و ویتامین ها و نیز مصرف برخی موادی که ثابت شده است در خروج و پاکسازی این سموم از بدن مفید هستند توصیه می شود.

کدام ترکیبات به پاک سازی بدن کمک می کنند؟

اما چه ترکیباتی به پاک سازی بدن کمک می کنند و چگونه ؟

یکی از ترکیبات موثر در پاکسازی بدن، عصاره کلرلا است که از نوع خاصی از جلبک سبز به نام کلرلا ولگاریس گرفته می‌ شود. عصاره کلرلا حاوی مواد مغذی است که به عنوان یک مکمل، در دفع سموم از بدن موثر است. از آنجایی که کلرلا دیواره سلولی سختی دارد که بدن نمی تواند آن را هضم کند، باید آن را به صورت مکمل مصرف کرد تا از مزایای آن بهره مند شد. بخش نسبتا قابل توجهی از کلرلا، پروتئین است، به این معنی که حاوی اسید آمینه‌ های ضروری می ‌باشد. طبق بررسی‌ ها، کلرلا با اتصال به فلزات سنگین (کادمیوم و سرب) و سایر سموم به سم زدایی بدن به ویژه در افرادی که در معرض آلودگی ها (مانند آلودگی هوا و یا شغل هایی مانند کار در معدن) هستند، کمک می ‌کند. بر اساس این شواهد، به نظر می رسد که کلرلا می تواند به افزایش توانایی طبیعی بدن برای پاکسازی سموم کمک کند. همچنین کلرلا ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را با افزایش فعالیت بخش ‌های مختلف سیستم ایمنی تقویت کند. آنتی اکسیدان‌ های موجود در کلرلا ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشند، که احتمالاً می توانند برخی از بیماری های تنفسی را بهبود بخشند.

ترکیب دیگری که به پاکسازی بدن کمک می کند، عصاره ی طبیعی Allium ursinum است که به آن سیر وحشی یا والک گفته می شود. این عصاره با داشتن آنتی اکسیدان‌ هایی به محافظت از سلول ‌ها در برابر آسیب ‌های ناشی از رادیکال ‌های آزاد کمک می ‌کند. هم چنین با دارا بودن ماده ای به نام آلیسین ، سمیت سرب و علائم مرتبط با آن را کاهش می دهد.

آشنایی با مکمل جدید خانواده ویتاول، دتوکسیبان:

کدام ترکیبات به پاک سازی بدن کمک می کنند؟

تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان مهبان دارو، این بار مکمل جدیدی به نام دتوکسیبان با اثرات کمک به پاکسازی بدن و افزایش قدرت سیستم ایمنی طراحی و تولید کرده است. این مکمل علاوه بر داشتن ویتامین هایی از خانواده های B و C در کنار زینک و سلنیوم، دارای عصاره های طبیعی مانند عصاره کلرلا، سیر وحشی، گشنیز و زردچوبه است که در پاک سازی برخی مواد شیمیایی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای اصلی این مکمل کدام است؟

  1. تقویت کننده سیستم ایمنی
  2. کمک به پاک سازی مواد شیمیایی از بدن
  3. کمک به سم زدایی بدن از برخی سموم ناشی از آلودگی هوا
  4. کمک به سم زدایی بدن از برخی سموم ناشی از محیط های کاری (معادن و ...)
  5. تقویت اثرات آنتی اکسیدانی

سایر ترکیبات به کار رفته در دتوکسیبان:

  • عصاره Coriandrum sativum (گشنیز):

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی، ضد سرطانی، ضد التهابی و محافظت کننده عصبی را نشان می دهد.

  • عصاره Curcuma longa (زردچوبه):

تحقیقات نشان داده که زردچوبه، حاوی ترکیباتی با خواص دارویی است. این ترکیبات کورکومینوئید نامیده می‌شوند. مهمترین آنها کورکومین بوده که ماده موثره اصلی زردچوبه است. کورکومین یک ماده فعال زیستی است که می‌ تواند به مبارزه با التهاب کمک کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که به دلیل ساختار شیمیایی خاص آن می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند.

  • ویتامین C:

ویتامین C به بازسازی سایر آنتی اکسیدان‌ ها کمک می‌کند. همچنین با محدود کردن اثرات مخرب رادیکال ‌های آزاد می‌تواند از بروز برخی از سرطان‌ ها، بیماری‌ های قلبی-عروقی، سرماخوردگی و سایر بیماری ‌هایی که استرس اکسیداتیو در آنها نقش دارد جلوگیری کند.

  • ویتامین B2:

ویتامین B2 به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و حضور رادیکال های آزاد مضر را در بدن کنترل می‌کند. این ویتامین برای تولید آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون مورد نیاز است که کبد را سم زدایی می‌ کند.

  • ویتامین B6:

ویتامین B6 برای تشکیل هموگلوبین ضروری است و در بیش از 100 واکنش آنزیمی نقش دارد. مصرف مقادیر مناسب روزانه آن به سلامت مغز، قلب و چشم کمک می‌ کند. ویتامین B6 مسئول تولید گلبول ‌های سفید و سلول ‌های T است که پاسخ ‌های ایمنی را تنظیم می‌ کنند.

  • زینک:

زینک در فرآیند های بیولوژیک بدن و فعالیت صد ها آنزیم مورد نیاز است. این ماده که یک آنتی اکسیدان است، در عملکرد سیستم ایمنی، سنتز پروتئین و تقسیم سلولی نقش دارد.

  • سلنیوم:

سلنیوم نقش کلیدی در انواع فرایند های بیولوژیک از جمله عملکرد آنتی اکسیدانی، متابولیسم هورمون های تیروئیدی، سنتز DNA، بهبود سیستم ایمنی و ... دارد. سلنیوم عمدتا به عنوان جزئی از پروتئین در ساختار آنزیم ها شرکت دارد که به این پروتئین ها، سلنوپروتئین گفته می شود.

همان طور که مشخص است حضور ویتامین ها و ترکیبات به کار رفته در مکمل دتوکسیبان به بیشتر شدن اثرات آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی آن کمک می کند.

موارد احتیاط و منع مصرف:

قبل از شروع مصرف در موارد زیر با پزشک معالج مشورت نمایید:

    • سابقه حساسیت به هر یک از اجزای سازنده این فرآورده
    • بارداری یا شیردهی (توصیه نمی شود.)
    • مصرف هر گونه مکمل یا دارو به ویژه وارفارین
    • ابتلا به بیماری های دیگر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha