شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 319178

با شروع فصول سرد سال باید مراقبت‌های پوستی خود را هم سازگار با آب و هوای این فصل کنید تا پوستتان بی‌آب نشود. برای جلوگیری از خارش پوستی ناشی از هوای پاییز، در ادامه چند نکته مهم از متخصصان پوست برای سازگاری با روال مراقبت از پوست آورده شده است.

مراقبت از پوست در فصل پاییز با ۳ راهکار طلایی

سلامت نیوز: با شروع فصول سرد سال باید مراقبت‌های پوستی خود را هم سازگار با آب و هوای این فصل کنید تا پوستتان بی‌آب نشود. برای جلوگیری از خارش پوستی ناشی از هوای پاییز، در ادامه چند نکته مهم از متخصصان پوست برای سازگاری با روال مراقبت از پوست آورده شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به شروع فصل پاییز و ورود به فصول سرد سال باید نسبت به سلامت پوست خود آگاه باشید و مراقبت‌های لازم را انجام دهید، وقت آن است که محصولات سبک تابستانی را جایگزین محصولات مناسب این فصل کنید.

با شروع فصل پاییز و  آغاز حساسیت‌های پوستی، خوب است که در مورد پوست صحبت کنیم. پاییز آب و هوای خنک تر، همراه با کاهش رطوبت به همراه دارد، که باعث ایجاد خشکی پوست می‌شود.

به اعتقاد متخصصان پوست، همزمانی وضعیت آب و هوای این فصل، با حرارت خشک شوفاژها و وسایل گرمایشی، یکی از دلایل اصلی و بدیهی ایجاد اگزما و خشکی و خارش پوست است.

پزشکان و بیوتی تراپیست‌ها معتقدند، پاییز بهترین زمان برای ارزیابی مجدد روتین مراقبت از پوست است.

متخصصان پوست و مو معتقدند که با تغییر فصل، مراقبت از پوست نیز باید تغییر کند. هرچند ایجاد این تغییرات جزئی می‌تواند تفاوت عمده‌ای ایجاد کند. به طور کلی، خوب است همیشه به طور فصلی به مراقبت از پوست بپردازید.

برای جلوگیری از خارش پوستی ناشی از هوای پاییز، در اینجا چند نکته مهم از متخصصان پوست برای سازگاری با روال مراقبت از پوست آورده شده است:

مرطوب کننده سنگین‌تری امتحان کنید

در فصول سرد سال با مرطوب کننده سبک و بدون چربی که احتمالاً در تمام تابستان از آن استفاده کرده اید، خداحافظی کنید.

پزشکان می‌گویند: در این آب و هوا، وقت آن است که یک هیدراتور قوی‌تر داشته باشید. کرم‌های سنگین ساخته شده با سرامیدها توصیه می‌شود که اسیدهای چرب ضروری و سالم هستند و به طور طبیعی در پوست ایجاد می‌شوند، اما در ماه‌های سردتر باید دوباره پر شوند.

سرامیدها، بسیار مهم هستند، زیرا به عنوان یک سیستم حمایتی مانند سد پوستی عمل می‌کنند. هنگامی که پوست فاقد سرامید است، سد آسیب دیده و در نتیجه باعث خشکی و سوزش می‌شود. به این ترتیب، سرامیدهای تخلیه شده می‌توانند منجر به بروز مشکلاتی مانند اگزما شوند.

پزشکان معتقدند که افزودن یک لایه اضافی هیدراتاسیون به روتین پوستی یکی دیگر از راه‌های عالی برای جلوگیری از کم آبی بدن است. با سرد شدن هوا، آب بدن به دلایل زیادی از بین می‌رود.

توصیه پزشکان پوست و مو این است که در کنار یک مرطوب کننده قوی تر، یک سرم یا ماسک حاوی اسید هیالورونیک به روتین پوستی اضافه شود.

هنگامی که رطوبت تابستانی به پایان می‌رسد، ممکن است پوست احساس خشکی و خارش کند، زیرا رطوبت بسیار کمتری در هوا برای کمک به هیدراته شدن پوست وجود دارد.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از خارش پوست، مرطوب کننده‌ها هستند که یک سد محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند هیدراته را حفظ کنند و آن  را به لایه بیرونی پوست برساند.


کاهش لایه‌برداری

متخصصان پوست و مو در این خصوص می‌گویند: با سرد شدن هوا بهتر است از ترکیبات قوی مانند رتینوئیدها و اسید گلیکولیک استفاده شود. به طور کلی، موضوع پیچیده‌ای بوده، زیرا زیاده روی در آن بسیار حساس است. لایه برداری بیش از حد می‌تواند ترک‌های کوچکی در پوست ایجاد کند که منجر به از دست دادن بیشتر هیدراتاسیون و التهاب می‌شود.

اگر پوست شما دائماً ملتهب است و سوزش و خارش یا حتی درد دارد، باید با پوست خود مهربان‌تر باشید. برای جلوگیری از ایجاد این امر، توصیه می‌شود که بیش از یک بار در هفته از پدهای درمانی گلایکولیک یا ماسک استفاده نکنید.


از دستگاه بخور استفاده کنید

گرمای خشک خانه، آپارتمان یا محل کار شما تهدیدکننده دیگری برای پوست است. سطح رطوبت پایین مانع رطوبت طبیعی پوست می‌شود که می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن، ترک خوردن و لایه‌برداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha