سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 319396

بر اساس پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت صبح و اواخر وقت امروز (۲۷ مهرماه) در برخی مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

کاهش کیفیت هوای تهران

سلامت نیوز:بر اساس پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت صبح و اواخر وقت امروز (۲۷ مهرماه) در برخی مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲٧ مهرماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد همزمان با افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۷ مهرماه) باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و درنتیجه احتمال برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق یرتردد وجود دارد.

در صبح روز چهارشنبه (۲۸ مهرماه) افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد ودر بیشتر مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد. در طول روز تندی باد افزایش ییدا خواهد کرد وسبب پراکندگی آلاینده ها می‌شود، هرچند با وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

افزایش ترافیک همراه با کاهش تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه (۲۸مهرماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده ها می‌شود و نتیجه آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha