دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 319660

همزمان با سرد شدن تدریجی هوا ، استفاده از سیستم های گرمایشی مانند بخاری گازی در منازل و مکان‌های مختلف مرسوم می شود اما رعایت نکات ایمنی امری اجتناب نا پذیر بوده و بی توجهی به آن صدمات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

17 نکته طلایی برای پیشگیری از آتش گرفتن بخاری

سلامت نیوز:همزمان با سرد شدن تدریجی هوا ، استفاده از سیستم های گرمایشی مانند بخاری گازی در منازل و مکان‌های مختلف مرسوم می شود اما رعایت نکات ایمنی امری اجتناب نا پذیر بوده و بی توجهی به آن صدمات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،همزمان با سرد شدن تدریجی هوا، استفاده از سیستم‌های گرمایشی مانند بخاری گازی در منازل و مکان‌های مختلف مرسوم می‌شود، اما رعایت نکات ایمنی امری اجتناب نا پذیر بوده و بی توجهی به آن، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.
در ادامه نکات کلیدی در استفاده از بخاری برای ایجاد گرمایش از نظرتان می‌گذرد.


1-شیلنگ‌های گاز هرگز نباید در معرض حرارت اجاق گاز و سایر وسایل گاز سوز قرار داشته باشند.


2- یکی از نکات اساسی این است که همیشه اجازه بدهید هوای کافی برای تنفس شما و جهت سوختن بخاری گازسوز به اتاق برسد. وجود روزنه‌های زیر درب ها برای این منظور مفید است؛ بنابراین روزنه‌های زیر دربها را با اشیایی همچون پارچه ، پتو و ... مسدود کنید.
3-از تبدیل بخاری و سایر وسایلی که با سوخت‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند به وسایل گازسوز جدا خودداری کنید.


4-هر بخاری و یا سایر وسایل گاز سوز باید به یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک متصل باشند.


5-قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیاء قابل اشتعال در مجاورت بخاری می تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل گردد.


6- در صورتی که احساس کردید سوخت بخاری ناقص بوده و یا باشعله آبی نمی‌سوزد به آن بی‌تفاوت نمانید، ممکن است این نقص ناشی از نرسیدن هوای کافی به بخاری باشد.


 7-در صورتی که بعد از فصل سرما بخاری را جمع آوری می‌کنید حتما انتهای شیر را با در پوش مسدود کنید.


8- بخاری، آب گرم کن، پکیچ و.. و دستگاه های گازسوز که در کف نصب می شوند باید از اطراف فاصله 45 cm و از بالا فاصله 75 cm داشته باشند.


9-فاصله اجاق گاز خانگی از بالا نیز باید 75 cm باشد.


10-فاصله بخاری دیواری از اطراف و بالا باید 100 cm باشد.


11-دودکش و اتصالات آن، باید از جنس مقاوم و بدون هیچ منفذ نشتی در سرتاسر آن باشد.


 12-اگر لوله دودکش بخاری شما سرد باشد، دلیل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش است؛ در این صورت باید ضمن رفع نقص، به طور موقت با باز کردن قسمتی از در  یا پنجره، تهویه مناسب در محیط ایجاد نمائید. 

13- از قرار دادن لوله خروجی بخاری به داخل ظرف آب جدا خودداری کنید. 

14-طول شیلنگ گاز حداکثر یک ونیم متر باشد. 

15-در صورت خارج شدن از خانه به مدت طولانی حتما شیر اصلی گاز بسته شود.


16-از خروج لوله دودکش در داخل شیشه پنجره نیز خودداری کنید؛ زیرا به علت گرم شدن دود کش ممکن است شیشه ترک برداشته و شکسته شود و در نتیجه باعث افتادن دودکش بخاری گردد.


 17-هرگز از شیلنگ آب برای انتقال گاز به بخاری استفاده نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha