چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 319794

خطر ابتلا به انواع بیماری ها و نارسایی های قلبی ، تنفسی ، مغزی و کلیوی در افرادی که قهوه می خورند کمتر است ؛ اما تنها راه خوشمزه شدن آن استفاده از شکر نیست

6 شیوه برای طعم دار کردن قهوه

سلامت نیوز:خطر ابتلا به انواع بیماری ها و نارسایی های قلبی ، تنفسی ، مغزی و کلیوی در افرادی که قهوه می خورند کمتر است ؛ اما تنها راه خوشمزه شدن آن استفاده از شکر نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،نتایج تحقیقات نشان می‌دهد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، بیماری تنفسی، سرطان، سکته مغزی، دیابت و بیماری کلیوی در افرادی که قهوه می‌خورند کمتر است اما از آن جا که ما عادت کرده‌ایم قهوه را با شکر مصرف کنیم مشکلاتی برایمان پیش خواهد آمد به ویژه این که به دلیل تلخی قهوه به خودمان اجازه می‌دهیم مقدار شکر بیشتری هم به آن اضافه کنیم.در ادامه به شش افزودنی سالم تر از شکر اشاره می‌کنیم:


 دارچین
اضافه کردن یک قاشق چای خوری دارچین کار یک بسته شکر را برای طعم دادن به قهوه می‌کند. دارچین بدون اضافه کردن قند اضافی و کالری، طعم شیرینی به قهوه می‌دهد. می‌توانید چوب یا پودر دارچین خالص را با قهوه دم کنید تا عطر و طعم شیرینی به قهوه بدهد.


یک خاصیت | جلوگیری از کاهش سطح یادگیری و مراقبت از فعالیت‌های مغزی.


  پودر کاکائو بدون قند
مخلوط کردن پودر کاکائو با قهوه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده از فلاونوئیدهای شکلات است که این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از آسیب زیست محیطی به سلول‌ها جلوگیری  و به بهبود جریان خون به مغز و قلب کمک کنند. پودر شکلات خالص نه تنها طعم خوشمزه‌ای به قهوه می‌دهد، بلکه سالم‌ترین راه برای طعم دادن به قهوه بدون شکر است.

یک خاصیت | حالت و نشانه‌های افسردگی را بهتر می‌کند.


  عصاره وانیل
عصاره وانیل یک طعم دهنده است نه شیرین کننده. شما می‌توانید از عصاره وانیل برای طعم دادن به قهوه بدون شکر استفاده کنید تا سلامتی بدنتان حفظ شود. قند و کالری عصاره وانیل صفر است و در عین حال طعم و مزه بسیار خوبی به قهوه می‌دهد.


یک خاصیت |  منبع خوب ویتامین B  که نقش مهمی در پاک سازی پوست دارد .


 جوز هندی
نصف قاشق چای‌خوری جوز هندی را برای طعم دادن به قهوه استفاده کنید، همچنین می‌توانید به آن دارچین و هل  بیفزایید.


یک خاصیت | درمان مشکلات گوارشی


  پودر نارگیل
اگر می‌خواهید قهوه بدون شکر بخورید اما تمایل دارید  از یک طعم دهنده خوشمزه برای مزه دادن به آن استفاده کنید، پودر نارگیل انتخاب خوبی است. پودر نارگیل جایگزین خوبی برای شکر و روغن نارگیل است.


یک خاصیت | انرژی را افزایش می‌دهد.


  آب پرتقال
آب پرتقال هم قند طبیعی دارد و هم طعم خوب. سه چهارم فنجان از آب پرتقال  میزانی از ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند. برای این‌که قهوه طعم دار بخورید کافی است چند قطره آب پرتقال در آن بچکانید.


 یک خاصیت | در کاهش کلسترول خون موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha