این روزها هر یک از مسوولان وزارت بهداشت به هر نحوی درخصوص کم‌کاری و تعلل در مورد کنترل کووید۱۹ و تهیه واکسن اعتراف‌های جالبی می‌کنند.

به خاطر «برکت» زیر سوال رفتیم

سلامت نیوز: این روزها هر یک از مسوولان وزارت بهداشت به هر نحوی درخصوص کم‌کاری و تعلل در مورد کنترل کووید۱۹ و تهیه واکسن اعتراف‌های جالبی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جهان صنعت، اما دوشنبه شب بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان یک مقام مسوول در وزارت بهداشت به ناکامی واکسن‌های داخلی اعتراف کرد. تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور، خبری نیست که کسی از مردم ایران نشنیده باشد. وعده‌ای که مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام، تا اواخر تیرماه هم بر اجرایی شدن آن اصرار داشت. اما حالا دو ماه از زمانی که وعده داده بودند گذشته و آنها در مورد خلف‌وعده خود دلایل مختلفی را عنوان کرده‌اند، گاهی تقصیر را به گردن تاخیر- در تحویل دستگاه‌هایی که قرار بود در خرداد و تیرماه وارد چرخه تولید شود و با یک تا دوماه تاخیر به ایران رسید- انداختند و یا اعلام کردند گروه مهندسان چینی و هندی که برای نصب دستگاه‌ها و راه‌اندازی نرم‌افزارها به ایران آمده بودند، همگی کرونا گرفتند.

در آخر نیز طی این مدت تنها ۱۴ میلیون دوز تحویل دادند. در این میان دکتر حسین وطن‌پور مشاور وزیر بهداشت دوشنبه شب در برنامه «تهران ۲۰» با موضوع «بررسی روند تولید واکسن‌های داخلی» گفت: «برکت قرار بود تا پایان مهر ماه ۱۴۰۰، پنجاه میلیون دوز واکسن تولید کند که نکرد و ما از این جهت زیر سوال هستیم. زیرا حمایت‌های متعددی از این واکسن شد و وعده‌هایی دادند که ما با اعتماد به این وعده‌ها واکسن خارجی وارد نکردیم تا واکسیناسیون ملی با واکسن داخلی انجام شود که نشد!» او مطالبه از عوامل واکسن برکت به خاطر عدم اجرای تعهد خود را برعهده کسانی دانست که پول ساخت واکسن به این تیم دادند و افزود: «وظیفه کمیته ملی واکسن، تامین واکسن است که با واردات این کار را انجام دادیم و عودت و توبیخ عوامل برکت با ما نیست.»

به گفته دکتر وطن‌پور مسوولان وقتی متوجه شدند با واکسن‌های تولید داخل به نتیجه نمی‌رسند، شدت واردات افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha