دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 320778

دستگاه تصفیه هوا این روزها به یکی از الزامات زندگی مدرن تبدیل شده است. تا پیش از شیوع کرونا ویروس، نیاز به این دستگاه اغلب در کلانشهرها و مناطق صنعتی که با چالش جدی‌تر آلودگی هوا مواجه بودند،به چشم می‌خورد. اما امروزه و جهت حفظ سلامت افراد، برای هر خانواده وجود یک دستگاه تصفیه با خواص ضدویروسی قوی الزامی است.

دستگاه تصفیه هوا و چالش‌های پیش رو !

سلامت نیوز: دستگاه تصفیه هوا این روزها به یکی از الزامات زندگی مدرن تبدیل شده است. تا پیش از شیوع کرونا ویروس، نیاز به این دستگاه اغلب در کلانشهرها و مناطق صنعتی که با چالش جدی‌تر آلودگی هوا مواجه بودند،به چشم می‌خورد. اما امروزه و جهت حفظ سلامت افراد، برای هر خانواده وجود یک دستگاه تصفیه با خواص ضدویروسی قوی الزامی است.

تنوع محصولات و برندهای مختلف تولید کننده این نوع دستگاه نیز موضوع بحث‌های زیادی درباره نحوه عملکرد آنها شده و سوالاتی را درباره میزان و نوع تاثیر آنها در پالایش هوا مطرح نموده است.

در این میان، برند ایرانی شمیم با ابداعی خلاقانه دست به تولید و عرضه نوعی دستگاه تصفیه هوا نموده که با سیستمی مدرن و متمایز از نمونه‌های کلاسیک بوده و اقدام به تصفیه هوا و رفع هرگونه ذرات آلاینده می‌کند.

در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی سیستم پالایش در این دستگاه به بیان مزایای آن نیز بپردازیم.

در سال‌های اخیر همه ما شاهد روزهای زیادی با هوای ناسالم در تهران و دیگر شهرهای ایران هستیم. آلودگی که روزبه‌روز گسترش یافته و تنفس سالم را بیش از پیش دستخوش چالش‌های جدی می‌کند.

اگر تا چند دهه پیش از این آلودگی و هشدارهای آن به شهرهای بزرگ و خاصی در جهان محدود می‌شد، امروزه دامنه این معضل به دیگر نواحی و حتی شهرهای کوچک و حاشیه‌ای گسترش یافته و موضوع را به‌مراتب جدی‌تر نموده است.

خوشبختانه در این میان محققان نیز دست به‌کار شده و برای غلبه بر این مشکل به چاره‌اندیشی مشغولند. تلاشی که با وجود موفقیت‌هایی در تولید دستگاه تصفیه هوا ، به‌دلیل تغییر در ساختار آلودگی‌ها در برخی موارد به مانع برخورد کرده است.

یکی از این موارد، بروز همه‌گیری کرونا بوده که عملکرد بسیاری از دستگاه‌های متنوع تصفیه هوا را به‌نوعی زیر سوال برده است!

این دستگاه‌ها با وجود فیلتراسیون بسیاری از ذرات موجود در هوا، درباره ویروس‌ها عملکرد خاصی ندارند. ویروس‌ها از یک سو دارای اندازه‌ای بسیار ریز بوده و از هر نوع فیلتر عبور می‌کنند و از سوی دیگر به‌دلیل ساختار متفاوتی که دارند، در عملکردی سریع و مخرب آسیب‌های جدی به موجودات زنده وارد می‌کنند. به‌همین دلیل انواع دستگاه تصفیه هوا معمولی قادر به رهگیری و کنترل آنها نیستند. مشکلی که در دوران کرونا عملکرد این دستگاه‌ها را دستخوش چالش‌های جدی کرده است.

در این بخش از مطلب به معرفی دستگاهی می‌پردازیم که بر خلاف نمونه‌های دیگر و با شیوه‌ای کاملا متفاوت موفق به انهدام ویروس ها و از بین بردن انواع ذرات آلاینده شده و مفهوم جدیدی از تصفیه و پالایش هوا را به دنیا معرفی نموده است.

در ادامه مطلب با معرفی دستگاه تصفیه هوا شمیم با شما خواهیم بود.

دستگاه تصفیه هوا شمیم، تجربه‌ای نوین از تنفس هوای پاک!

بنا به خبر منتشر شده در وبسایت تصفیه هوا شمیم بر خلاف آنچه در انواع معمولی دستگاه تصفیه رخ می‌دهد، سیستم ابداعی توسط مجموعه شمیم نیازی به نصب فیلتر و تعویض آن ندارد. ذرات آلودگی از هر جنس و با هر ابعاد، در این دستگاه، به‌عوض آنکه جداسازی شوند، تغییر ماهیت داده و از طریق فرایند یونیزاسیون امحاء می‌شوند.

جالب اینکه این مزایا، دستگاه را از خطا و نقصان در عمل تصفیه هوا مصون می‌کند.

هر گونه آلودگی و ذرات ناخواسته موجود در هوا، با بمباران یونی که توسط دستگاه تصفیه هوا شمیم بر آنها اعمال می‌شود به یون‌های منفی با خواص مفید تبدیل شده یا به‌کلی از بین می‌روند.

در این حالت، حتی هوای موجود در فضاهای پنهان و سایر آلودگی‌های محیطی نظیر ویروس‌ها و باکتر‌های موجود در فضای اطراف نیز کاملا پاکسازی می‌شود.

این شیوه به‌خصوص برای سطوح و زوایای پنهانی که اغلب در عملیات ضدعفونی و تصفیه از قلم می‌افتند کارساز بوده و آنها را نیز از میان برمی‌داد.

استفاده از این دستگاه در هر مکان از منزل و محیط‌های آموزشی تا ادارات و اماکن عمومی بسیار آسان بوده و بدون هیچگونه آسیب به محیط زیست یا ایجاد پسماند و مواد اضافه صورت می‌گیرد.

از کرونا ویروس تا دستگاه تصفیه هوا شمیم!

شیوع کرونا و مشکلاتی که به‌دنبال آن دنیا را درگیر کرده، فصل تازه‌ای از زندگی در عصر ما را رقم زده است. بسیاری از محاسبات در این دوران بر هم خورده و پروتکل‌های تازه‌ای برای رعایت بهداشت عمومی و فردی وضع شده است.

این ویروس از طریق مجاری تنفسی منتقل شده و این بخش از بدن را هدف قرار می‌دهد. بنابراین برای پیشگیری از آن نیز باید تنفس را از مشکلات موجود مصون کنیم.

ظاهرا استفاه از ماسک و مراعات نکات بهداشتی به‌تنهایی قادر به کنترل این ویروس فعال نبوده و عدم وجود آن در هوایی که تنفس می‌کنیم، تنها راه حل قطعی و نهایی برای پیشگیری از شیوع این بیماری به‌شمار می‌آید.

خوشبختانه دستگاه تصفیه هوا از نوع یونیزه که توسط مجموعه شمیم ابداع شده، در این مورد نیز کارساز واقع شده و با عملکردی بسیار فوری و قوی، هرگونه ویروس از جمله ویروس کرونا را نیز از بین می‌برد.

امتیازی که عملکرد مثبت این دستگاه را کامل کرده و یک بار و برای مصرف کنندگان را بابت هوای پاک و عاری از هرگونه مواد زائد و بیماری‌زا آسوده می‌کند.

و در پایان...

تنفس از ارکان اصلی حیات بوده و هوای تازه و سالم، بهترین ارمغان برای تندرستی است. اما این روزها و با وجود مشکلات و موانعی که در مسیر تنفس هوای پاک و فاقد انواع آلاینده‌ها پیش آمده، نیاز به دستگاه کمکی که بتواند هرگونه آلودگی و ذرات اضافه و ناسازگار با طبیعت بدن را از محیط محو کند، به یکی از الزامات زندگی سالم تبدیل شده است.

مجموعه مهندسی شمیم در زمینه تولید تصفیه‌کننده‌های یونی هوا فعال بوده و دستگاه ابداعی خود را که با فرایند بمباران یونی ذرات آلاینده عمل می‌کند، به شهروندان عرضه نموده است.

با استفاده از شمیم، هوای پاکی را تنفس می‌کنید که از ماهیت آن باخبرید، آن هم بدون نیاز به خرید یا تعویض فیلتر و با استفاده از تکنولوژی نوین دستگاه تصفیه هوا به روش یونیزه که بدون آسیب به بدن و محیط زیست عمل می‌کند.

شمیم را در فضای مجازی به نشانی اینترنتی https://shamimaec.com/ جستجو کنید، بیابید و از خدمات فروش آن بهره‌مند شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha