چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 320865

:محققان چینی دریافتند با استخراج کلاژن موجود از پوست ماهی می‌توان زخم‌های سطحی را درمان کرد.

ترمیم زخم با کلاژن موجود در پوست ماهی

سلامت نیوز:محققان چینی دریافتند با استخراج کلاژن موجود از پوست ماهی می‌توان زخم‌های سطحی را درمان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  پوست ماهی پوسته بیرونی است که بدن ماهی را می‌پوشاند. با این حال، افراد بسیار کمی به خوردن پوست ماهی فکر می‌کنند و معمولاً با توجه به بی فایده بودن آن، در ضایعات دور ریخته می‌شود اما ماهی همچنان هر روز ما را با فواید سلامتی و درمانی خود شگفت زده می‌کند. در این مقاله بحث مفصلی در مورد مطالعات علمی اخیرآورده شده که ارزش پوست ماهی برای سلامت انسان را ثابت کرده است.


فواید پوست ماهی
تیمی از محققان چینی از دانشگاه شانگ‌های جیائوتنگ کلاژن موجود در پوست ماهی تیلاپیا را استخراج کردند و سپس آزمایشی را با قرار دادن کلاژن استخراج شده بر روی زخم موش آزمایشگاهی انجام دادند. این آزمایش نشان داد که کلاژن استخراج شده از پوست ماهی به طور موثری به التیام زخم‌های انسان بدون ایجاد عوارض جانبی کمک می‌کند. کلاژن مورد استفاده در محصولات پزشکی در حال حاضر می‌تواند بیماری‌ها را از منبع حیوانی به انسان منتقل کند، در حالی که این احتمال در هنگام استفاده از کلاژن استخراج شده از پوست ماهی وجود ندارد، علاوه بر این محصولات کلاژن به طور کلی بسیار گران هستند، در حالی که کلاژن ماهی ارزان و در دسترس است.


این تیم تحقیقاتی تصمیم گرفت به بانداژ کلاژن، خاصیت ضد میکروبی بدهد و سپس آزمایش را روی انسان قبل از عرضه محصول در بازار چین و سپس در آخرین مرحله به بازار جهانی آغاز کند.


یک روزنامه انگلیسی در مورد چسب پزشکی ساخته شده از پوست ماهی صحبت کرد که به خلاص شدن از شر زخم‌ها و زخم‌های مزمنی که روی پای بیماران دیابتی تأثیر می‌گذارد و باعث قانقاریا و سپس قطع پا می‌شود، کمک می‌کند. این کلاژن‌ها در انسجام اندام‌ها و سلول‌های بدن با یکدیگر و همچنین نقش مهمی در رشد سلولی و تنظیم ژن ایفا می‌کند.


فواید خوردن ماهی
- احتمال حملات قلبی را کاهش می‌دهد و برای کاهش فشار خون مصرف می‌شود.

- به کاهش وزن کمک می‌کند؛ زیرا حاوی چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز است.

- ماهی دارای مواد معدنی مهمی مانند: نمک‌های معدنی، فسفر، کلسیم، ید و ویتامین‌های A، B۱۲ و D است.

- به دلیل داشتن آهن به تقویت خون کمک می‌کند.

- فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند و رنگ آن را ضخیم‌تر و زیباتر می‌کند.

- عفونت‌های باکتریایی را کاهش می‌دهد.

- به رشد عضلات و سلول‌ها کمک می‌کند.

- کاهش درد مفاصل و بیماری‌های روماتیسمی

 

منبع:وب سایت «حروف عربی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha