رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا استان فارس با ارایه گزارشی از همه گیری کرونا در استان فارس اظهار داشت : شناسایی سویه جدید کووید۱۹ به نام B.۱.۱.۵۲۹ در آفریقای جنوبی با سرعت انتشار بسیار بالاتر از سویه های قبلی باید با حساسیت و دقت دنبال شود.

سرعت انتشار سویه آفریقایی کرونا بسیار بالاست

سلامت نیوز:رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا استان فارس با ارایه گزارشی از همه گیری کرونا در استان فارس اظهار داشت : شناسایی سویه جدید کووید۱۹ به نام B.۱.۱.۵۲۹ در آفریقای جنوبی با سرعت انتشار بسیار بالاتر از سویه های قبلی باید با حساسیت و دقت دنبال شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علیرضا میراحمدی زاده، شنبه با ارائه گزارشی اظهار داشت : اعمال محدودیت جدی در تردد، تجمع و قرنطینه افراد مثبت و نظارت جدی بر اجرای این قرنطینه ،  ادامه سرعت بخشیدن به انجام واکسیناسیون علیه کرونا در جمعیت عمومی و  ادامه مجازی سازی آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها تا رسیدن به حداقل ۷۰ درصد پوشش کامل واکسیناسیون  لازم و ضروری است.


وی با بیان اینکه گسترش غربالگری، افزایش نمونه گیری و بررسی در افراد تماس نزدیک ، بازگشایی پلکانی هر گونه تجمعات با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و  محدود سازی جدی تماس‌ها ضرورت دارد ادامه داد :  اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون در مورد وجود خطر کرونا در استان فارس موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود.


وی همچنین اظهار داشت :  در ایران تقریباً ۳۷ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۱۳۴  تست کرونا انجام شده که یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۸۶ تست آن متعلق به استان فارس است ، بر این اساس در کشور به ازای یک میلیون نفر حدود  ۴۷۲ هزار و ۷۰۶ نفر آزمایش انجام می شود ولی در استان فارس ، این عدد به ۳۱۷ هزار و ۲۵۳ آزمایش در میلیون نفر رسیده است.


رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا استان فارس بیان کرد : تعداد انجام آزمایشPCR در روز، از ۱۵۰ آزمایش در روز به بیش از ۳هزار و ۴۵۳ رسیده است. این در حالی است که درصد تست‌های مثبت در طی آبان ۱۴۰۰ ، نسبت به ماه قبل تقریباً ۴۶ درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha