رئیس اداره مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: باید برای الگوی تغذیه ای مناسب در کشور یک برنامه ریزی بهتری انجام شود.

لزوم برنامه ریزی بهتر برای الگوی تغذیه ای مناسب در کشور

سلامت نیوز:رئیس اداره مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: باید برای الگوی تغذیه ای مناسب در کشور یک برنامه ریزی بهتری انجام شود.

به گزارش سلامت نیو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا عزتیان رئیس اداره مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، با اشاره به کاهش مصرف لبنیات در بین مردم گفت: در حال حاضر تهدیدات غذایی در دوران کرونایی در دنیا باید جدی گرفته شود. یکی از عوارض کرونا این است که سوء تغذیه و تهدیدات مواد غذایی رو به گسترش است.


او ادامه داد: یکی از اولویت های مهم برنامه ریزی، داشتن الگوی تغذیه ای بهتر در کشور است و در همین راستا باید مطالب مهم در زمینه سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب در دسترس عموم مردم قرار بگیرد، در غیر اینصورت برخی از افراد مطالب غیر علمی را در بین مردم ترویج خواهند کرد.


رئیس اداره مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از موضوعات مهم کشور آموزش مصادیق تغذیه سالم در کشور است و این امر با توجه به داشتن زیر ساخت های لازم در ایران به راحتی محقق می شود.کارشنایان تغذیه در خانه های بهداشت و مراکز جامعه خدمات سلامت اقدام به مشاوره تغذیه ای به صورت رایگان می کنند تا به مردم مصرف صحیح تغذیه را آموزش دهند.


عزتیان گفت: در حال حاضر مصرف لبنیات و به ویژه شیر در بین مردم کاهش پیدا کرده است و این موضوع زنگ خطری برای مردم و کارشناسان تغذیه است.مصرف حبوبات جایگزین مناسب گوشت برای رفع کمبود احتمالی انواع ریز مغذی ها است و از بروز سوء تغذیه جلوگیری می کند.


او افزود: مصرف ریز مغذی و به صورت کلی تغذیه سالم از بروز بیماری های مختلف مانند قلبی و عروقی و حتی سرطان جلوگیری می کند.


رئیس اداره مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: سوء تغذیه کم خوری فقط نبوده بلکه پر خوری نیز اثرات منفی در بین افراد خواهد داشت در حال حاضر دو میلیارد نفر در دنیا دچار اضافه وزن و چاق هستند و یک سوم مواد غذایی تولید شده به هدر می رود.


او بیان کرد: حدود ۳۰ درصد از کودکان دنیا از سوء تغذیه رنج می برند و مشکلات تغذیه ای در دوران پسا کرونا بیشتر خواهد شد و به همین دلیل باید یکی از اولویت های اصلی رفع مشکلات تغذیه ای باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha