یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 332072

شمایی که با یک همسر همیشه شکاک زیر یک سقف زندگی می کنید٬ باید آداب زندگی با این آدم ها را بدانید و با کمی ظرافت اوضاع را برای خودتان و او راحت تر کنید

چگونه با همسر شکاکم رفتار کنم؟

سلامت نیوز-*دکتر پروانه صفایی مقدم: شمایی که با یک همسر همیشه شکاک زیر یک سقف زندگی می کنید٬ باید آداب زندگی با این آدم ها را بدانید و با کمی ظرافت اوضاع را برای خودتان و او راحت تر کنید

به گزارش سلامت نیوز، یکی از کاربران سیناپرس در سوالی پرسیده است: خانمی جوان هستم که همسری شکاک دارم. همسرم اغلب هنگامی که اتاق را که ترک می کنم سراغ تلفن همراهم می رود و وقتی برای یک قرار دوستانه بیرون می روم٬ بارها و بارها با من تماس می گیرد و اگر کمی بیش ازحد انتظارش بیرون بمانم٬ پرس وجو هایش را شروع می کند، با او باید چگونه رفتار کنم؟

اگر شما با چنین فردی زندگی می کنید٬ باید بیشتر از این واکنش های ساده٬ مراقب ارتباط تان باشید. شمایی که با یک همسر همیشه شکاک زیر یک سقف زندگی می کنید٬ باید آداب زندگی با این آدم ها را بدانید و با کمی ظرافت اوضاع را برای خودتان و او راحت تر کنید.


دروغ های کوچک هم نگویید
بگویید٬ قبل از آنکه بپرسد

باور کنید که سکوت موفق ترین ازدواج ها را هم ویران می کند. اگر می خواهید زندگی مشترک شما عاقبت خوبی داشته باشد٬ نگذارید سکوت جایش را در خانه شما باز کند. حرف زدن در مورد موضوعات روزمره٬ عقاید و برنامه ها می تواند گفت وگوی دونفره تان را گرم کند. وقتی همسرتان ببیند بدون نیاز به کنجکاوی از همه روز شما خبر دارد٬ دیگر نیازی نمی بیند که مخفیانه سر از همه کارهای شما در بیاورد.


انبار باروت را منفجر نکنید

اوضاع شما با دیگران فرق می کند. همسر شما یک انبار باروت است و برای منفجر شدن تنها به یک جرقه احتیاج دارد. پس فرصت را برای منفجر شدنش فراهم نکنید. باید بدانید چه موضوعاتی حساسیت او را تشدید می کند و از آنها بپرهیزید و اگر فکر می کنید حساسیت او بی مورد است٬ باید قبل از آنکه کاری بکنید٬ یک قدم به عقب بازگردید و به او کمک کنید تا حساسیت های بی موردش را کنار بگذارد.


همه گذشته تان را بازگو نکنید
حریم خصوصی خودتان را داشته باشید

شاید فکر کنید اگر او تمام زیر و بم زندگی تان را بداند دیگر دلیلی برای شک کردن باقی نمی ماند اما اشتباه می کنید. از همان روز اول زندگی مشترک تان یک موضوع را روشن کنید. نگذارید به عرصه خصوصی تان وارد شود و محیط هایی که مخصوص شماست را زیر و رو کند.


از مردهای دیگر تعریف نکنید
عشق تان را نشان دهید
از متخصص کمک بگیرید

اگر احساس می کنید توضیح دادن ها و دلیل آوردن هایتان همسرتان را شکاک تر از قبل می کند٬ مشاوره های انفرادی و زوج درمانی تنها راهی است که می تواند مشکلات شما را حل کند.

شاید مشاوره هم کارکرد نداشته باشد و همسرتان برای برطرف کردن شکش٬ نیاز به دارو درمانی داشته باشد. شاید مغز او٬ بدون آنکه خودش بخواهد چنین فرمان هایی را صادر می کند؛ پس قبل از آنکه از زندگی مشترک تان ناامید شوید٬ چنین درمان هایی را امتحان کنید.

*متخصص روانشناسی بالینی، عضو سازمان نظام روانشناسی و عضو سازمان علوم شناختی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha