نشست خبری رئیس هیئت‌ مدیره نظام پرستاری تهران امروز سه‌شنبه(16 آذرماه) با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

افزایش 100 برابری مهاجرت پرستاران / تعدیل نیرو درعین کمبود پرستار در مراکز درمانی

سلامت نیوز: نشست خبری رئیس هیئت‌ مدیره نظام پرستاری تهران امروز سه‌شنبه(16 آذرماه) با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، آرمین زارعیان رییس نظام پرستاری تهران بزرگ در این نشست از مشکلات و مطالبات این صنف و وعده‌های بی سرانجام مسئولین سخن گفت.

زارعیان درخصوص آمار مهاجرت پرستاران گفت: ما در ابتدای همه گیری کرونا در استان تهران در یک ماه نهایتا پنج درخواست برای گوداستندینگ داشتیم و این آمار تنها در یک سال اول کرونا به پانصد درخواست در ماه رسید؛این یعنی افزایش صد برابری مهاجرت پرستاران از کشور.این در شرایطی است که ما به صورت تقریبی برای آموزش یک پرستار چیزی در حدود یک میلیارد هزینه میکنیم و کیفیت علمی و آموزشی پرستاران ما در ده رتبه برتر در نظام سلامت جهان است. ما دقیقا جایی که به بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری میرسیم نیروی ماهر خود را از دست می‌دهیم و این خسارت بزرگی در برای سیستم آموزش و سلامت کشور است.

پیگیری مطالبات صنفی پرستاران بعد از تجمع مقابل مجلس

وی در پاسخ به خبرنگار سلامت‌نیوز مبنی بر پیگیری مطالبات صنفی پرستاران تأمین اجتماعی که در تاریخ 16 آبان 1400 با حضور جمعی از پرستاران مقابل مجلس مطرح شد گفت: پرستاران تامین اجتماعی به واسطه اینکه سال‌هاست که تحت حمایت قانون کار هستند مشکلات بیشتری دارند این در حالی است که اگر امتیازی برای پرستاران لحاظ شود پرستارانی که زیر نظر وزارت بهداشت هستند اولین پرستارانی هستند که از این موقعیت بهره‌مند می‌شوند.اما این واقعیت وجود دارد که متاسفانه پرستاران در بخش‌های خصوصی و تامین اجتماعی و نیروهای مسلح بسیار مظلوم واقع شده‌اند. درخصوص بحث بازنشستگی این پرستاران دعوایی در دیوان عدالت مطرح شد که اتفاقا رای هم به نفع پرستاران صادر شد اما سازمان تامین اجتماعی به هیچ عنوان زیر بار مسئولیت این ماجرا نمی‌رود.

زارعیان یادآور شد: در دو هفته گذشته جلسات متعددی با تامین اجتماعی برگزار شده و مانند همیشه وعده‌هایی به ما دادند که متاسفانه در حد شعار و جلب توجه رسانه‌ای مانده است، امیدواریم این بار چنین نباشد.

تعدیل پرستاران درعین کمبود 100هزار پرستار در مراکز درمانی

وی با بیان اینکه وزرات بهداشت اعلام کرده است که ما در حدود 100‌هزارنفر کمبود پرستار داریم، گفت: جالب این جاست که در همین حدود صد‌هزار نفر پرستار بیکار داریم. در عین حال پرستاران طرحی ما را استخدام نمی‌کنند و حالا بعد از دو سال خدمت در دوران اپیدمی کرونا برایشان پایان طرح می‌زنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری تهران بزرگ ادامه داد: وزارت بهداشت پنجاه و پنج هزارنفر سهمیه استخدام دارد در سال 99 و 1400 از این تعداد تنها20 هزار نفر استخدام شدند که این‌ها هنوز هم مشغول به کار نشدند و ما الان سی و پنج هزار نفر ظرفیت برای استخدام داریم و اولین مطالبه ما از نهاد مربوطه همین است که بنا بر همین ظرفیت موجود برای استخدام اقدام کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha