عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: آنفلوآنزا زمینه‌ساز ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیست.

آنفلوآنزا زمینه‌ساز ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیست

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: آنفلوآنزا زمینه‌ساز ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر یحیی ابراهیمی اظهار کرد: بیماری‌های مختلف اثر تقویت کننده روی هم دارند مثلاً یک اپیدمی سرخک با کووید ۱۹ اتفاق می‌افتد ممکن است اثر همدیگر را تشدید کنند.


وی بیان کرد: سرخک در یک مقطعی در ایران و دنیا اپیدمی شده بود و تلفات زیادی داشت.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تزریق واکسن بصورت سالانه واکسیناسیون در افرادی که متولد می‌شوند انجام می‌شود و این موضوع سبب شده در سنین مختلف این بیماری  کنترل شود.


ابراهیمی گفت: چنانچه یک بیماری ویروسی شیوع پیدا کند و ممکن است باعث تقویت نه تنها سرخرگ بلکه سایر بیماری ها شود.
وی با بیان اینکه آنفلوآنزا زمینه‌ساز ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیست، افزود: اما به عنوان یک بیماری عفونی اثر همدیگر را تشدید می‌کند اما این‌گونه نیست که سبب شود فرد کرونا یا سرخک بگیرد.


عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرونا یک بیماری ویروسی است، بیان کرد: هر نفر مبتلا به این بیماری می‌تواند ۸ یا ۹ نفر دیگر را درگیر این بیماری کند، تعداد مرگ‌ومیر در این بیماری بسیار بالا است و از همه مردم استان می‌خواهیم با توجه به اینکه امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی ما کم است پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.


ابراهیمی خاطرنشان کرد: مردم باید از برگزاری مراسمات بیهوده پرهیز کنند و رعایت فاصله گذاری موازین بهداشتی را داشته باشند، افزود: در بحث کرونا به‌هیچ‌وجه نمی‌توان برای همه مردم یک نسخه واحد پیچید.


وی تصریح کرد: بر اساس زیرساخت‌ها و توان هر استان در بحث کرونا باید برنامه‌ریزی انجام شود، سلامت مردم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha