سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 332528

کراتوز آکتینیک یک بیماری پوستی ناشی از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب است.

بیماری کراتوز آکتینیک چیست؟

سلامت نیوز:کراتوز آکتینیک یک بیماری پوستی ناشی از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، نور خورشید فواید بی شماری برای پوست دارد. برای مثال، پوست انسان در برابر نور خورشید اقدام به تولید ویتامین D می‌کند که برای کارکرد مناسب بدن ضروری است. با این حال، شاید شما هم تجربه آن را داشته اید که زمانی که به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار گرفته اید، شاهد سوخته شدن پوست خود بوده اید.


به گزارش فایند اِ تاپ داک، یکی از مشکلات پوستی رایج که به دلیل در معرض آفتاب قرار گرفتن بروز می‌کند کراتوز آکتینیک (actinic keratosis) است. در این حالت پوست خشک شده و پوسته پوسته می‌شود. ممکن است در این حالت فرد از خونریزی در محل و درد نیز رنج ببرد. این موضوع می‌تواند در هر بخشی از بدن مانند پشت دست ها، بینی، لب ها، گردن و پوست سر (در افراد کچل) بروز کند.


در این مطلب به راهکار‌های ساده خانگی برای خلاصی از این بیماری می‌پردازیم:


۱- سرکه سیب: می‌توانید از سرکه سیب به طور مستقیم در محل پوسته پوسته شدن بهره ببرید. این کار را می‌توانید در فواصل زمانی مشخص تا التیام کامل پوست استفاده کنید.


۲- روغن نارگیل: مصرف این روغن به التیام پوست و از بین رفتن قرمزی آن کمک می‌کند. استفاده از روغن نارگیل برای نرمی پوست نیز مفید است.


۳- روغن درخت چای: این روغن خاصیت ضدمیکروبی دارد و بهتر است به صورت مستقیم بر روی محل عارضه استفاده شود. بهتر است در ابتدا از روغن نارگیل استفاده کرده و پس از آن از روغن درخت چای استفاده کنید.


۴- چای سبز: کمتر کسی می‌داند که علاوه بر آنکه می‌توانید چای سبز را بنوشید، می‌توانید از آن برای التیام پوست بهره بگیرید. این چای دارای ترکیبات قابض است که برای مشکلات پوستی مفید محسوب می‌شود. مقداری از چای سبز را در آب گرم مرطوب کرده و در محل عارضه قرار دهید.


۵- بادمجان: می‌توانید در منزل با ترکیب سرکه سیب و بادمجان یک پماد پوستی مناسب برای درمان کراتوز آکتینیک تهیه کنید. برای این کار یک بادمجان را چرخ کرده و در شیشه بریزید و سرکه سیب را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت ۴ روز در یخچال قرار داده تا رنگ بادمجان به تیره تغییر کند. این ترکیب را در پارچه‌ای قرار داده و بر روی پوست قرار دهید. گرچه این ترکیب شبیه ترشی لیته به نظر می‌رسد، اما نباید به اشتباه ترشی لیته را بر روی پوست قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha