معاون درمان وزارت بهداشت، بر تشکیل قرارگاهی به منظور هماهنگی و سرعت بخشی بر اجرای نسخه نویسی الکترونیک تاکید کرد.

تشکیل قرارگاه هماهنگی در اجرای نسخه نویسی الکترونیک

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، بر تشکیل قرارگاهی به منظور هماهنگی و سرعت بخشی بر اجرای نسخه نویسی الکترونیک تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، قاسم جان بابایی، اقدامات سازمان بیمه سلامت در جهت نسخه نویسی الکترونیک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اقدامات خوبی در زمینه نسخه نویسی الکترونیک انجام شده است ولی عقب ماندگی در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا ایجاد شد که باید با رفع موانع و سرعت در کارها خود را به این برنامه برسانند.


وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که برای سرعت در کار جریمه‌ها لغو و به خصوص در تهران قرارگاهی ایجاد شود که اقدامات بهتر انجام شود.
جان بابایی گفت: دانشگاه‌ها از نظر فنی نسبت به قبل وضعیت بهتری دارند، ولی برخی مسائل زیر ساختی و هماهنگی بین سازمان بیمه گر و وزارت بهداشت در بحث استفاده از پنل وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.


وی تاکید کرد: مسلماً در اجرای چنین برنامه‌هایی نواقصی وجود دارد که بخشی فنی و بخشی به هماهنگی سازمان‌های مربوطه در اجرای این طرح مربوط می‌شود که به مرور باید رفع و اصلاح شود.

رای چنین برنامه‌ای به همراهی مردم و تمام ارکان نظام سلامت از جمله سازمان‌های بیمه گر، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و ارائه دهندگان خدمت نیاز دارد و هر کدام همانند حلقه زنجیری هستند که بدون وجود تنها یک حلقه این طرح با مشکل مواجه خواهد شد به همین دلیل از آنجایی که این موضوع یک تکلیف قانونی است همه موظف به اجرای آن هستیم.


معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در صورتی که افراد از مزایای اجرای این طرح به درستی مطلع شوند خود راغب به اجرای آن خواهند بود چرا که این برنامه علاوه بر مدیریت صحیح منابع از بسیاری از سوءاستفاده‌ها در حوزه سلامت جلوگیری کرده و باعث می‌شود که در نهایت با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برنامه ریزی درستی بر اقدامات داشته باشیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha