پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 333347

سلامت نیوز : برای کاهش سریع فشار خون بالا به سراغ یخچال خانه و یا کابینتی که صرفا به عنوان داروخانه ی گیاهی و طب سنتی در منزل دارید سری بزنید و با این نسخه ها قلب و مغزتان را از خطر سکته نجات دهید.

بهترین داروهای گیاهی برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا که به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود نوعی بیماری است که در آن فشار خون بیش از سطح طبیعی یعنی 120 / 80 میلی متر جیوه می شود. می رود، این بیماری به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود .پرفشاری خون در بسیاری از موارد بدون علائم می باشد اما در مواقع خطرناک منجر به بروز علائمی مانند تاری دید ، احساس زنگ در گوش ، اشکال در تنفس ، سردرد ، تپش قلب ، خواب آ لودگی، خستگی، سرگیجه، گیجی، ضربان قلب نامنظم و در موارد نادر به کما رفتن فرد شود.

برای کاهش فشار خون بالا می توان به جای استفاده از داروهای پر عارضه شیمیایی از متعادل کننده های فشار خون در برنامه غذایی استفاده کرد. در این بخش از سلامت نمناک با لیستی از انواع مواد غذایی و نسخه های گیاهی برای کاهش فشار خون آشنا می شوید.

نسخه ها و داروهای گیاهی برای کاهش فشار خون بالا

دارچین:

ادویه ای خوش طعم که به کاهش فشارخون کمک می کند. برای مشاهده تاثیر دارچین در کاهش فشار خون باید به صورت روزانه مصرف شود. دارچین را می توان هم به صورت پود در انواع غذاها و نان استفاده کرد و هم به صورت چای نوشید.
کاهش فشار خون بالا

زیرفون :

از گل و پوست درخت زیرفون برای کاهش فشار خون و ایجاد آرامش در بدن استفاده ی شود. معمولا از زیرفون در وزهای پائین مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل در فشار خون بالا تاثیر گذار است.

زالزالک:

زالزالک یک درمان گیاهی مؤثر برای کاهش فشار خون است که هزاران سال در طب سنتی چین بکار برده شده است. جوشانده ی این گیاه دارای تمام خواص مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها و افزایش جریان خون می باشد . مکمل های آن به صورت قرص، شربت و چای در بازار موجود است.

تخم کرفس:

از تخم کرفس برای طعم دار کردن سوپ و غذاهای دیگر استفاده می شود. در طب چینی از تخم کرفس برای کاهش فشار خون استفاده می شود، و البته مطالعات نیز این موضوع را تایید می کند. همچنین از آب کرفس می توان برای پایین آوردن فشارخون استفاده کرد. کرفس با خاصیت ادرارآوری که دارد موجب پائین آوردن فشار خون می شود.
برای کاهش فشار خون

بومادران :

گیاه بومادران انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای خواص دارویی و درمانی متفاوتی است . نوعی از بومادران موجب اتساع عروق خونی محیطی می گردد و در نتیجه فشار خون فرد را کاهش می دهد. نوع دیگری از بومادران در درمان فشار خون بالا موثر است وموجب کاهش میزان فشار خون دیاستولیک و سیستولیک می شود .البته نباید توس مادران باردار و یا شیرده استفاده شود.

سیر:

سیر دارای خواص بیشمار و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که موجب کاهش چربی خون می شود و با پایین آوردن گلوکز سرم خون فشار خون را نیز در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد.به همین دلیل نباید مصرف سیر خشک و یا تازه را فراموش کرد .

هل :

ادویه ای هندی است و معمولا در بسیاری از غذاهای جنوب شرقی آسیا استفاده می شود. در یک مطالعه ی تحقیقی به طور روزانه به شرکت کنندگان پودر هل داده شده و اثرات مفید آن در کاهش فشارخون تایید شده است. از دانه های هل یا پودر آن در سوپ و غذاهای دیگر به ویژه کیک و نان می توانید استفاده کنید.
خوراکی کاهش فشار خون
ریحان :
گیاه ریحان بسیار خوشمزه و خوش طعم است که در کنار انواع غذاها می توان استفاده کرد. عصاره ی ریحان دارای خاصیت کاهش دهنده فشار خون است. این گیاه را بدون نگرانی از عوارض جانبی می توان به رژیم غذایی اضافه کرد.
گیاه پنجه گربه ای (اونکاریا) :
در طب سنتی چینی از این گیاه برای درمان بیماری فشارخون و بیماری های عصبی استفاده می شود. گیاه پنجه گربه ای با تأثیر بر ورودی های کلسیم در سلول ها به پایین آمدن فشارخون کمک می کند. این گیاه به صورت مکمل وجود دارد.
اسطوخودوس :
از اسانس اسطوخودوس معمولا برای ایجاد آرامش استفاده می شود. این اسانس در کاهش فشار خون نیز موثر است . می توان گیاه اسطوخودوس را به همراه رزماری در تهیه نان و کیک استفاده کرد.
زیره سیاه :
زیره معمولا به عنوان طعم دهنده و ادویه استفاده می شود اما دارای خاصیت درمانی یز می باشد. در طب سنتی مصرف مداوم زیره سیاه در دو ماه به طور چشمگیری می تواند در کاهش فشار خون بالا موثر باشد. علاوه بر آن برای کاهش کلسترول بد خون نیز مفید می باشد.
جو دوسر :
جوی دوسر سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و مغذی است که در تنظیم فشار خون ، کاهش وزن ، حفظ سلامت قلب ، کاهش احتمال دیابت ، و کاهش خطر افزایش وزن به بدن کمک می کند. از جوی دو سر علاوه بر تهیه غذا می توان در وعده صبحانه نیز استفاده کرد.
جودوسر

توصیه های خوراکی و طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

  • خوردن پرتقال و سیب درختی ضد فشار خون است.
  • افزودن شنبلیله در غذا و کوکو و آش و سوپ که در پائین آوردن فشار خون مفید است.
  • دم کرده تخم خیار و مصرف روزانه یک مثقال از آن تا ده روز به هنگام عصر
  • مصرف روزانه ۳ مثقال تخم شنبلیله در صبح و عصر و شب
  • مصرف گریپ فروت به صورت ناشتا
  • خوردن خیار تازه و بدون نمک روزی سه عدد صبح ناشتا و عصر و شب قبل از خواب
  • عناب را بجوشانید و آب آن را بفشارید و میل کنید.
  • خوردن فندق برای پایین آوردن فشار خون
  • خوردن زالزالک باعث کاهش فشار خون می شود.
  • مصرف مرتب گلابی
  • انگور برطرف کننده فشارخون است۱۰ صبح و ۵ عصر میل شود.
  • ریشه و برگ توت فرنگی ۳ گرم را در ۱۰۰ سی سی آب جوشانده به سه نوبت میل شود.
  • خوردن میوه نارس خرمالو که باعث کاهش فشار خون می شود.
  • افزودن نارنج به برنامه غذایی
  • مصرف گریپ فروت به صورت ناشتا
  • کسانی که فشار خون دارند خرما کمتر مصرف کنند.

گریپ فروت

برای کاهش فشار خون بالا چه بخوریم

دمکرده قراقاط موجب کاهش فشار خون می شود.
برگ درخت زیتون 3 گرم را با 300 سی سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده روزی سه فنجان میل شود.
مصرف والک موجب پائین آمدن فشار خون می شود.
مقدار 30 گرم از ریشه و برگ خشک توت فرنگی را در یک لیتر آب بجوشانید و در طول روز از آن میل کنید.
دمکرده سرخ ولیک به مقدار چهل گرم در یک لیتر آب برای پائین آوردن فشار خون مفید است.
خوردن طالبی در صبح و عصر فشار خون بالا را کاهش می دهد.
هسته هلو باعث کاهش فشار خون می شود اما باید با احتیاط مصرف شود. هر روز به مدت یک هفته یک عدد از هسته هلو میل شود.
زغال اخته 10 صبح و 5 عصر هر دفعه 50 گرم میل شود.
هندوانه 10 صبح و 5 عصر میل شود البته دمای هندوانه نباید سرد باشد.
مامیران را برای تنظیم فشار خون مصرف می کنند.
عناب 20 عدد را در شیر خیس نموده صبح ناشتا به مدت یک هفته میل شود.بعد از هر غذا 2 عدد عناب و یک قاشق چایخوی زرشک میل شود.
مغز هسته شلیل باعث کاهش فشار خون می شود روزی یک عدد به مدت 7 روز میل شود، زیاد مصرف نشود سمی است.

احتیاط:

افرادی که دچار فشار خون بالا هستند باید در خوردن جوانه ی گندم احتیاط کنند و موقع شدت بیماری از مصرف آن اجتناب کنند.
هنگام بالا بودن فشار خون از خوردن بادنجان، گوجه فرنگی ، نمک، اسفناج، شیرینیجات، و مواد نفاخ و هندوانه و مایعات زیاد خودداری کنید. عصبانی شدن هم فشار خون را بالا می برد.
قهوه برای بیماری فشار خون مضر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha