یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 333518

سلامت نیوز: اگزما می تواند افراد از هر نژاد و قومیت را درگیر کند. در حال حاضر، ۱۰ درصد از مردم آفریقایی-آمریکایی، ۱۱ درصد از سفیدپوستان، ۱۳ درصد از مردم آسیایی آمریکایی و ساکنان جزایر اقیانوس آرام، و ۱۳ درصد از مردم بومی آمریکا به این بیماری مبتلا هستند.

۱۱ درمان طبیعی برای اگزما

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی، اگزما می تواند باعث شود که پوست ترک خورده، قرمز به نظر برسد و در رنگ های تیره تر ممکن است قهوه ای، بنفش یا خاکستری به نظر برسد.

مواد طبیعی مانند ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل می توانند پوست خشک و شکسته را مرطوب کنند. آنها همچنین می توانند با التهاب و باکتری های مضر برای کاهش تورم و جلوگیری از عفونت مبارزه کنند.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا از برگ های گیاه آلوئه ورا به دست می آید. مردم برای قرن ها از ژل آلوئه ورا برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده می کنند. یکی از کاربردهای رایج شامل تسکین اگزما است.

سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی محبوب برای بسیاری از بیماری ها از جمله اختلالات پوستی است.

انجمن ملی اگزما (NEA) گزارش می دهد که سرکه سیب می تواند به این بیماری کمک کند. با این حال، توصیه می‌کند که احتیاط کنید، زیرا اسیدهای سرکه می‌توانند به بافت نرم آسیب برسانند.

استفاده از سرکه سیب رقیق شده می تواند به تعادل سطح اسیدیته پوست کمک کند، اما سرکه اگر رقیق نشود می تواند باعث سوختگی شود.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر کلوئیدی که به نام Avena sativa نیز شناخته می‌شود، از جو تهیه می‌شود که آسیاب شده و جوشانده شده است تا خواص درمانی پوست آن استخراج شود.

حمام

حمام کردن پوست را با رطوبت ضروری تامین می کند و بخش مهمی از درمان اگزما است. هنگامی که فردی به بیماری پوستی مانند اگزما مبتلا می شود، پوست او به رطوبت اضافی نیاز دارد زیرا لایه بیرونی آن طور که باید عمل نمی کند.

برای برخی، شستشوی مکرر می تواند پوست را خشک کرده و اگزما را بدتر کند. این می تواند زمانی رخ دهد که:

    آب خیلی گرم یا سرد باشد
    صابون نامناسب باشد
    بعد از آن پوست مرطوب نشود

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که می تواند به پوست رطوبت اضافه کند و می تواند به افراد مبتلا به پوست خشک و اگزما کمک کند.

عسل

عسل یک عامل ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است و قرن ها است که مردم از آن برای التیام زخم ها استفاده می کنند.

عسل برای درمان انواع بیماری‌های پوستی از جمله سوختگی و زخم مفید است و خواص ضد باکتریایی دارد.

روغن درخت چای

مردم اغلب از این روغن برای کمک به مشکلات پوستی از جمله اگزما استفاده می کنند.

یک بررسی قدیمی‌تر خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ترمیم زخم را در روغن شناسایی می‌کند. ممکن است به تسکین خشکی و خارش پوست و جلوگیری از عفونت کمک کند.

تغییرات رژیم غذایی

اگزما یک بیماری التهابی است، به این معنی که باعث التهاب، قرمزی و درد پوست می شود.

برخی غذاها می توانند باعث ایجاد یا کاهش التهاب در بدن شوند، بنابراین ایجاد چند تغییر کلیدی در رژیم غذایی می تواند به کاهش شعله های اگزما کمک کند.

نمونه هایی از غذاهای ضد التهاب عبارتند از: ماهی، سبزیجات، لوبیا و عدس، میوه های رنگارنگ، سبزیجات، زردچوبه و دارچین

غذاهای التهابی رایج عبارتند از لبنیات، تخم مرغ، سویا و گندم. سعی کنید برخی از این موارد را از رژیم غذایی حذف کنید.

صابون ها و مواد شوینده ملایم

شوینده لباسشویی می تواند حاوی مواد شیمیایی خشن باشد که اگزما را تشدید می کند.

بسیاری از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های بدن حاوی مواد شوینده هستند که به ایجاد کف صابونی کمک می‌کنند. شوینده ها و سایر عوامل کف کننده می توانند پوست را خشک کنند، به خصوص در افراد مبتلا به اگزما.

سعی کنید از یک پاک کننده ملایم، بدون کف و بدون عطر استفاده کنید. از محصولاتی که دارای ذرات زبر هستند برای شستشو یا لایه برداری خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شوند.

 از منابع گرمای قوی اجتناب کنید

نشستن در کنار شومینه یا نزدیک یک کوره ممکن است احساس خوبی داشته باشد، اما می تواند علائم اگزما را بدتر کند. هوای گرم و خشک می تواند پوست را کم آب کند و خارش اگزما را تشدید کند.

در ماه های خشک زمستان از مرطوب کننده استفاده کنید و از نزدیک شدن بیش از حد به بخاری و شومینه خودداری کنید.

 در هوای سرد نمانید

بادهای سرد و خشن زمستانی می تواند پوست را خشک کرده و باعث تشدید اگزما شود.

زمانی که دما پایین است پوست را بپوشانید. همچنین در صورت بروز اگزما در این ناحیه بدن، صورت را با روسری بپوشانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha