دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 333544

سلامت نیوز :یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کاهش دما در نوار شمالی کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه درمورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت:امروز برای بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد:در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید مناطق مستعد رگبار ترک برای مناطق سردسیر و ارتفاعات نیز بارش برف خواهیم داشت.

وی گفت:شدت بارش‌ها  امروز در شرق هرمزگان، جنوب شرق کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی وشرق خراسان جنوبی خواهد بود.

وی ادامه داد:همچنین فردا در نیمه شرقی کشور سامانه بارشی فعال می‌ماند و شدت بارش‌های فردا نیز برای نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان است که برای این  منطقه هشدار سطح قرمز صادر کردیم.

این کارشناس هواشناسی گفت:از روز چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی به نوار شمالی کشور کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها  نیز بیشتر در استان مازندران خواهد بود.

نقشینه گفت:در روز چهارشنبه سایر مناطق کشور به جز نوار جنوبی کشور بارش برف و باران را خواهند داشت.

وی گفت:اما برای روز جمعه بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهند داشت.

وی اظهار کرد:همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران گفت:امروز در ارتفاعات استان تهران بارش برف همراه با وزش باد را خواهیم داشت  و از روز چهارشنبه در بعضی ساعات آسمان این استان ابری و احتمال بارش پراکنده باران را خواهیم داشت، بیشینه دمای امروز و فردا در تهران حدود ۹ درجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha