سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، معتقد است که بیمارستان های دولتی ضررده هستند.

بیمارستان های دولتی ضرر ده هستند/تعرفه ها جواب نمی دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، حسین قناعتی، با اشاره به اینکه تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی خوب دیده نشده است، اظهار کرد: این امر موجب و موجِد فساد هست یعنی زمانی که پزشک مشاهده می کند با این تعرفه های غیرواقعی نمی تواند درآمد خود را در حد مطلوب برای پرداخت مالیات های مطب، اعمال جراحی و پروسیجر ها و…، نگه دارد؛ ناگزیر به روش های غیرمتعارف روی می آورد.

وی افزود: تعرفه تمام اصناف متناسب تعیین می شود اما در حیطه پزشکی سالیان متمادی است که تعرفه ها تغییری نداشته و این مهم نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

قناعتی با بیان اینکه تعرفه ام آر آی زمانی که دلار ۱,۰۰۰ تومان بود، بین ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: دلاری که ۱,۰۰۰ تومان بوده تقریباً ۳۰ برابر شده است و تعرفه ام آر آی باید به یک میلیون و ۲۰۰ هزار می رسید که ۵ برابر کمتر است و تعرفه سونوگرافی نیز وضع مشابهی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه عدد و رقم تعرفه ها باید با کارکارشناسی دقیق و علمی در رشته های مختلف از جمله رادیولوژی تعیین شود، تصریح کرد: اگر به این شکل پیش برویم، مراکز رادیولوژی سرپا نخواهند بود و مرکز جدیدی تاسیس نمی شود. زیرا، با این اوضاع دیگر کسی تمایل به سرمایه گذاری در بخش خصوصی ندارد.

قناعتی خاطرنشان کرد: در زمینه تعرفه های دولتی هم تمام بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران ضرر ده هستند. به طور مثال بیمارستان شریعتی به طور متوسط هر سال ۵۰ میلیارد تومان عقب است و به صورت سوبسید از سوی دولت کمک دریافت می کند و یا از بودجه ای که باید برای مصارف پیشرفت و توسعه دانشگاه هزینه شود به صورت روتین استفاده می کند که این امر سبب می شود تا دانشگاه از توسعه عقب بماند.

وی یاد آور شد: مسئولان ذی ربط باید نگاه منبسطی نسبت به تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در هر دو بخش دولتی و خصوصی داشته و با کار کارشناسی و علمی دقیق نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha