سلامت نیوز :گونه جدید کرونایی که در فرانسه کشف شده باعث نگرانی شده چراکه شاید مسری تر و شدیدتر از اومیکرون باشد اما هنوز سازمان بهداشت جهانی درخصوص آن ابراز نگرانی نکرده است

سویه جدید کرونا با چهل و شش جهش از راه رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرست پست در حالی که جهان در حال مبارزه با افزایش موارد کووید 19به دلیل گسترش نوع اومیکرون است، دانشمندان در فرانسه نوع دیگری از ویروس را یافته اند.

کشف این نوع، که نام علمی  B.1.640.2 دارد، در مقاله ای در medRxiv اعلام شده است. این سویه که IHU نام گرفته است، در 10 دسامبر توسط گروهی ازپژوهشگران مستقر در IHU Mediterranee Infection کشف شد.

آنچه تاکنون از این نوع جدید COVID-19 می دانیم در اینجا آمده است:

-  محققان می گویند که نوعIHU  حاوی 46 جهش - حتی بیشتر از اومیکرون - است که آن را در برابر واکسن‌ها و عفونی مقاوم‌تر می‌کند.

- 12 مورد از بیماری تاکنون در نزدیکی مارسی مشاهده شده است که اولین مورد مربوط به مسافری برگشته از کشور آفریقایی کامرون است.

- آزمایش‌ها نشان داده سویه جدید فرانسوی حامل جهش N501Y است - که برای اولین بار در نوع آلفا مشاهده شد - کارشناسان معتقدند این جهش را قابل انتقال‌تر می‌کند.

- به گفته دانشمندان، این نوع حامل جهش E484K است که می‌تواند به این معنی باشد که نوع IHU در برابر واکسن‌ها مقاوم‌تر خواهد بود.

- هنوز در کشورهای دیگر مواردی از این نوع دیده نشده و این گونه به عنوان گونه ای تحت بررسی توسط سازمان جهانی بهداشت برچسب گذاری نشده است.

اومیکرون سویه غالب است

در حال حاضر، اومیکرون نوع غالب ویروس کرونا در فرانسه است و با افزایش تعداد مبتلایان در چند روز گذشته این کشور هم به کشورهای اروپایی مانند بریتانیا و پرتغال پیوسته است.

آژانس بهداشت عمومی فرانسه اخیراً اعلام کرده است که 62.4 درصد از آزمایش‌های انجام شده کرونا در این کشور عفونت از نوع اومیکرون را نشان می‌دهند.

گسترش نوع اومیکرون ویروس کرونا در هفته گذشته، موارد تایید شده ابتلای کرونا در فرانسه را به بیش از 160,000 نفر در روز رسانده است. نقطه اوج ابتلا روزی بود که آمار بیش از 200,000 بود. اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه گفت: «پیک بیماری واقعاً رسیده است، موارد ابتلا بسیار زیاد است، اما ما تسلیم وحشت نخواهیم شد.»

در تلاش برای مبارزه با این افزایش موارد، نمایندگان پارلمان فرانسه قانونی را پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن ورود به فضاهای عمومی مانند بارها، رستوران‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی نیازمند واکسیناسیون کامل باشد. انتظار می رود که این قانون در 15 ژانویه پس از تصویب در مجلس سنا لازم الاجرا شود.

خبرگزاری AFP گزارش داد که هدف اصلی این لایحه این است که 5 میلیون نفر باقیمانده بالای 12 سال واکسینه نشده فرانسه بپذیرند که واکسن را تزریق کنند.

در حال حاضر در فرانسه برای ورود به کافه‌ها، رستوران‌ها، سینماها، تئاترها، سالن‌های ورزشی، مراکز تفریحی و نیز انجام سفرهای طولانی با قطار و هواپیما، ارائه کارت سلامت لازم است – اما آزمایش منفی اخیرکرونا برای مجوز سلامت پذیرفته شده است.

هدف این لایحه قانونی جایگزینی مجوز سلامت با مجوز واکسن است - که تنها به افرادی که کاملا واکسینه شده اند اجازه ورود و دسترسی به آن مکان ها و خدمات را می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha